Sylvia

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Sylvia - 8 april 2015 18:38

Hej fina!

Vilken underbar vårdag det varit idag. Jag älskar ljuset och solen! Man blir gladare, piggare och allt känns mycket lättare.

Killarna började skolan idag igen och det hade gått bra! Som jag skrev igår är ju vårterminen den bästa. Det kommer säga swisch så står de där och sjunger "Den blomstertid nu kommer".

Jag måste bara delge er lite av våra (mest mina) diskussioner (monologer) här hemma om vår trädgård!

Som ni vet är jag ju besatt av mina drömmar om ett uterum allra helst, eller åtminstone ett växthus som jag då skulle inreda som ett uterum.


Att vi behöver göra något vid trädgården är vi hyfsat enade om. Vad detta innebär är vi INTE enade om. Killarna har även önskemål om en studsmatta och vi lovade dumt nog dem i fjol att vi skulle köpa det denna våren - STOR suck! Dessa studsmattor vanpryder ju en trädgård mer än de förskönar om man säger så. Men å andra sidan skippar vi isåfall poolen och de kommer ju ha kul med en studsmatta.

Men var ska den stå? För mig var det solklart. Vi har ett litet äppleträd som står utanför vårt sovrumsfönster. Det är den mest undanskymda platsen i trädgården och perfekt plats för en studsmatta. Äppelträdet är fint när det blommar men är annars absolut till ingen nytta.


Men enligt J så är det detta lilla äppleträd som gör att vår trädgård känns lite lummig! Lummig? I Love you honey, men detta lilla äppleträd är allt annat än lummigt!


Istället tycker J att studsmattan ska stå där vi brukar ha poolen. På den plats där solen skiner som längst på kvällen och där mina drömmars växthus ska stå!




För att få en naturligare passage till denna del av trädgården tänkte jag ta bort en del av planket...
Det hade varit fint att lägga plattor i gräset som en gång fram till växthuset. Eller hur? :)



Stenplattorna på uteplatsen vill jag gömma under ett trädäck :)

Ja ni hör...jag har en hyfsat färdig plan i mitt huvud!


Någon som vill sponsra mina idéer, övertala min make eller helt enkelt bara komma hit och ta tag i det?


Jag har sovit dåligt inatt och haft ont i såret. Så fort jag kom till jobb ringde jag gynakuten och berättade läget. Jag fick tid kl 15 idag. Blev undersökt av en sköterska som lämnade mig ganska omgående och kom tillbaka med en läkare. De tryckte :( och tog prov och tvättade. Det ser inte så bra ut och jag fick penicillin Som jag ska äta i tio dagar och jag ska tillbaka på fredag eftermiddag för ny kontroll. Attans också! Jag vill bli FRISK!

Men det finns mycket värre saker. En vän till oss har fått ett cancerbesked och det tynger våra hjärtan. Våra tankar går till honom och hans familj. Må han bli bra igen. Tänk så oerhört snabbt livet kan förändras. Var rädda om er där ute!

Det blev ett långt inlägg ikväll! Men så fick ni lite att läsa :)

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards