Sylvia

Alla inlägg den 19 november 2014

Av Sylvia - 19 november 2014 21:19

Ovan nämnda titel gäller då Moi (enligt mig själv)!

Vi har gått och blivit med bil nummer två. Äntligen! Men nej, det är inte för att jag tjatat mig till det om ni tror det. Jag har länge önskat att vi skaffat oss två bilar för att lösa logistiken, framförallt på helgerna då fotbollen sprider oss för vinden! Men det är alltså inte därför.

Jonas har lämnat kontoret på Stortorget efter elva års trogen tjänst. Nu väntar nya utmaningar som kontorschef i Klippan istället. Därav kan vi inte längre dela på en bil.

Denna bronsfärgade pärla väntade på oss i bilhallen när vi kom hem från Dubai. Det är en splitter ny Nissan Qashqai. Urskön att köra och åka i. Man sitter högt och bra och I Love it!
Synd bara att jag inte har första tjing på den.



Vår trogna Audi är den bil jag transporterar mig runt i. Inte fy skam alls, men vi behöver verkligen inte två stora bilar. Framförallt behöver jag en mindre och mer cityvänlig bil. Numera har jag inte någon garageplats utan får leta parkering varje morgon. Det har visat sig vara en tålamodsprövande morgonsyssla! Att hitta gratisparkering i stan är inte lätt. Så när man då gör det och inser att min Audi är en halv meter för lång är det inte kul.

Idag var jag jäkligt stolt över min parkering. Jag lyckades tränga mig in i en ficka med bara någon decimeter över på vardera sida och detta på första försöket :))

Nu söker jag någon som kan axla ansvaret att ta över vår Audi A4 Avant 1,8 Turbo Quattro. En kombi, mörkgrå metallic, -08, S-line som gått ca 15.500 mil. Allt detta för 85.000kr och då får ni tillhörande vinterdäck på aluminiumfälgar också. Givetvis finns full servicebok.

Det är bara att ringa för en snabb affär till Jonas 0703-627122.

Så fort den är såld ska jag köpa mig & Chilla en liiiten bil för pengarna!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards