Sylvia

Alla inlägg den 18 november 2014

Av Sylvia - 18 november 2014 21:51

Hur har er dag varit? Jag har haft en bra tisdag på jobb och är i fas igen efter semesterveckan i Dubai.

Hur tänker ni göra er adventsljusstake i år? Jag tror att inspirationen från helgens besök på Enkla Ting börjar kicka in. Ikväll har jag funderat lite på hur min julpyntning här hemma ska se ut. Det får inte vara för mycket men det måste ändå infinna sig en julkänsla. Både barnen och Jonas är noga med detta. De älskar julen! Vi ska dessutom fira julafton hemma hos oss i år.

Hur brukar er adventsljusstake se ut?
Kör ni den traditionella varianten med röda ljus och vitmossa?


Eller väljer ni bort rött och kör på rosa eller lila färger?


Jag brukar ha Ikeas stora blockljus i rad på ett avlångt fat och variera pyntet. Men det finns ju så många roliga varianter. Det är bara att använda fantasin.

Kanske kan du använda dina favoritmuggar? Eller varför inte udda muggar och skålar?

Kolla i glassorteringen efter urdruckna vinflaskor?


Riktigt läckert!


Adventsljus á la shabby chic!


Lantlig stil med små söta paket!




Eller så enkelt och naturnära som möjligt, men inte mindre vackert för det!


Jag ska pimpa min nyinköpta ljuslykta på något fint sätt.


Kanske blir det två olika adventsljusstakar :)

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards