Sylvia

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Sylvia - 12 november 2014 19:39

Nu ska ni få ett resetips av mig. Under höstlovet reste vi till Dubai med Jonas föräldrar, bror och hans familj. En vecka i en annorlunda värld så långt från landet lagom, Sverige.


En underbar resa som Jonas föräldrar bjöd oss alla på. En fantastisk gåva till ett fantastisk ställe.

första dagen besökte vi The mall of Emirates, ett gigantiskt shoppingställe med en enorm skidanläggning där killarna spenderade några timmar.

Dag två tog vi en busstur runt Dubai till de största sevärdheterna.

Ett bra sätt att se allt då Dubai inte är byggt för att promenera runt i. Bussen tog oss först ut på den konstgjorda Palmön och vi fick se hotellet Atlantis på nära håll.

Ett stopp vid Burj al Arab, världens första 7-stjärniga hotell med sin största svit på drygt 700 kvm.

Vi fick ett lunchstopp i Dubai Marina. Vilket ställe! Enormt häftigt med dessa skyskrapor och lyxbåtar på så nära håll.

Bussen tog oss vidare till Dubai Creek (kanal) där vi åkte små båtar till krydd- och guldsouken (marknaderna).

Här såg vi världens största guldring på nätta 63 kg!!

Bussresan (en halvdagstur) tog slut utanför Dubai Mall. Här tornade världens högsta byggnad upp sig majestätisk i mörkret. Hela 828 m höga Burj Khalifa med sina 163 våningar.

Inne i Dubai Mall finns 1200 butiker. Allt från de billigaste dussinbutikerna till Louis Vuitton, Gucci, Rolex och så vidare. Här ryms också ett gigantiskt akvarium på 10 miljoner liter vatten och ett zoo. I bussturen ingick entrén till dessa.


I Dubai finns så sjukt mycket att se och en busstur är verkligen ett bra sätt att se sig runt på.

Jag vill gärna berätta mer för er så jag fortsätter min lilla reseberättelse imorgon!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards