Sylvia

Alla inlägg den 14 november 2014

Av Sylvia - 14 november 2014 21:02

Go'kväll!
Det är fredag och det känns bra! Är ni redo för jeepsafari?

Jeeparna hämtade upp oss vid hotellet på eftermiddagen och körde ut ur Dubai city.

Vi stannade och väntade in alla jeepar som i karavan skulle köra ut i öknen. Här släpper vår chaufför ut lite luft ur däcken sen log han och sa "now the fun begins".

Han hade rätt! Det var riktigt kul och jag och Melvin skrek av förtjusning och skräck. Ibland kändes det som om bilen skulle välta!

Karavanen stannade vid ett beduinläger där vi åt middag, tittade på magdans och en man som berättade om sin falk.

...och självklart...red vi på kamel!

Melvin lyckades också springa in i ett tjockt rep i mörkret och brände upp ett läskigt märke på hakan.

Varför gå och ta det lugnt när man kan springa och jaga varandra i en mörk öken bland sandormar och skorpioner? De sistnämnda såg vi som tur var inte...men de fanns där enligt guiden!


En annorlunda eftermiddag och kväll!

Det var jeepsafarin det!

Nu får ni hänga med ut på Palmön igen...


Självklart finns det ju ett stort vattenland vid det kända hotellet Atlantis längst ut på Palmön, Aquaventure waterpark. Dit ville barnen såklart.

En massa rutschkanor och det tillhör inte min favoritsysselsättning. Jag vågade bara åka en och den inleddes i 20 sekunders totalt mörker (här dog jag lite) och avslutades genom ett rör som tog badringen man satt på genom ett akvarium! Häftigt och läskigt!

Jag badade hellre i havet och flöt runt på rygg i det supersalta vattnet. Men killarna älskade alla rutschkanor såklart.


Sista heldagen spenderade vi förmiddagen på en strand intill Burj Al Arab.

Sista kvällen tog vi oss till ett underbart och romantiskt ställe, lilla Venedig. Om ni vill bo vackert och har obegränsat med pengar ska ni boka rum här. Det finns ett stort utbud av caféer och restauranger också.

Vi tog en båttur runt och det ska ni verkligen göra. Superfint!

Här finns också en inomhusmarknad, Souk madinat Jumeriah som ni måste besöka. Kvällen avslutades på restaurangen Meat Co, en köttrestaurang vid vattnet med Burj Al Arab i bakgrunden. Perfekt avslutning på en underbar vecka.

Är man då mätt på Dubai efter en vecka? Jag trodde innan vi åkte till Dubai att en vecka skulle räcka, men jag måste säga att jag inte hade tvekat att åka dit igen.

År 2020 har Dubai äran att anordna Världsutställningen och redan nu när vi var där så byggdes det febrilt. Massor och åter massor av extrema och mäktiga byggnader ska stå klara om sex år. Om inte förr så hade det varit kul att komma tillbaka då. Får börja spara nu....!



Har jag lyckats sälja in Dubai till er? :)

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards