Sylvia

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Sylvia - 9 februari 2013 16:51

Mitt bitchiga jag är som bortblåst! Mannen kom hem med rosa tulpaner och det hjälpte.


Körde Oliver till träningen, lämnade Linus och Melker på vägen och fortsatte till Plantagen! Köpte kattmat, gå-bort-tulpaner (fast jag inte fick för Jenny), en mini-orkidé och en kvist grönt. Så nu när jag fixat med blommorna är jag lugn och stabil igen! Borde kanske bli florist   .


Såg jättefina ljusstakar som dessutom bar mitt namn...kanske ska slå till på dem?!


Nä nu kallar taxitjänsten igen.....Olivers träning är slut snart!   





Av Sylvia - 9 februari 2013 14:15

Ännu mer snö har fallit i natt. Det har sin tjusning eftersom det blir ljusare ute, men mest är det tröttsamt. Vill ju ha vår NU!!


Våra lördagar består oftast i en massa fysiska aktiviteter. Båda killarna har fotbollsträning, Jonas brukar köra ett gympass och jag en pw-runda. Det var dock längesedan för min del. Tror mina bihålor har självläkt nu, nästan iallafall. Så idag tvingade jag mig ut efter att ha kört ett städpass. Orkade inte upp i någon pw-takt men det blev en promenad och det var jobbigt nog. Inser hur mycket man tappar när man dragits med infektioner några veckor, speciellt när man varit väldigt otränad före det också! Vill komma igång nu. Kallt som fasiken var det också och mina kinder frös nog till is där en stund längs stranden med motvind och snö.


Hur går det med min GI-diet då? Jo vågen står fortfarande still på -3 kg och jag kör vidare med min diet. Har precis ätit en god omelett med skinka och mozzarella. Jag hade gärna tappat ett kilo till nu så man behåller motivationen. Men det är gott att käka GI-mat så jag kör på.


Huset är fullt av barn (5 st) och Jonas drar snart iväg till O'learys för "gubbmys" med min kusins man och min farbror! Vad ska jag hitta på? Kan ju liksom inte dra till Väla ensam och lämna 5 barn hemma ensamma! Det finns säkert hundra grejor jag skulle kunna göra hemma, som att städa vidare, fixa Melvins gardiner osv. Men jag VILL INTE! Känner mig lite som en surig bitch idag faktiskt!


Som tur är så ska vi hem till Lilja idag för lite mellomys! Det ser jag väldigt fram emot. Behöver lite tjejmys med söta Doris idag.

Lillebror min skrev nytt kontrakt igår och nu håller vi alla tummar och tår och lite till för att det håller denna gången! Det blev inte att jag körde hem och passade Alvin och Elias - tyvärr - för det hade jag sett fram emot. Men provsvaren på lille Elias kraftiga infektion kom och det visade sig vara svininfluensan!! Inte konstigt alls att han varit så jättesjuk och fortfaran är ganska krasslig. Dessutom har han astma vilket blir hur illa som helst i kombination med svininfluensan. Nästa år ska den lille sötnosen vaccineras så inte detta händer igen. Stackars söta Elias. Ja iallafall backade jag på barnpassningen pga risken att jag drar hem något till mina killar. Kändes väldigt onödigt att ta den risken.


Puss och kram


//Bitchen

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards