Sylvia

Alla inlägg under november 2012

Av Sylvia - 5 november 2012 22:41

Efter en mörk och ruggig dag kom jag hem från jobb till tända ljus, kaffe och nybakade bananmuffins! Det var en mycket trevlig överraskning. Barnen hade en extra ledig dag pga en studiedag och farmor kom tidigt imorse för att ta hand om dem. Hon fick dock en lugn morgon innan barnen behagade vakna, halv tio och tio över tio!

För övrigt har vi inte gjort många knop denna eftermiddag och kväll. Vi har njutit av sista dagen utan läxor. Vi har spelat skitgubbe, vilket är ganska irriterande när man förlorar 10 ggr i rad mot en viss Melvin. Farmor som är en riktig tävlingsmänniska åkte på storstryk hon också tidigare idag! Killarna har också fått mig att börja spela shuffle bowling på min iPhone, vilket är sjukt beroendeframkallande. Vi sitter i soffan med vars en mobil/iPod och muttrar, jublar och gestikulerar över missar, strikar och spärrar!! Vi ser nog ganska tokiga ut, men kul är det.

Det fanns tid för att göra riktig husmanskost idag, så det blev köttfärslimpa, kokt potatis och brunsås med lingon och ättiksgurka. Riktigt mumsigt! Fast jag hoppade över potatisen och åt kokta grönsaker istället. Måste ta tag i några kilo nu innan det spårar ur totalt inför stundande jul och allt.

Projekt 1 som jag nämnde för ett tag sedan är nu på G. Kostnadsförslaget har kommit, bearbetats och accepterats, så nu kör vi. Köket ska få en makeover, klart lagom till julpyntet ska upp (hoppas jag)! Är jätteglad och spänd. Hoppas det blir så bra som jag föreställer mig.

Av Sylvia - 4 november 2012 16:15

Dagen efter att man haft kalas hemma är faktiskt riktigt skön! Vi röjer alltid det mesta på kvällen efter gästerna gått så på morgonen efter brukar det inte direkt synas att här har varit en tjugo personer. Allt är fortfarande hyfsat nystädat och upprymt och i de flesta fall finns det rester kvar av både mat, tårta och godis!

Barnens kusin Alvin tyckte inte han hade lekt färdigt här hos oss igår trots att han varit här i 6 timmar! Lovade därför att han skulle få komma tillbaka idag! Klockan 11 ringde det på dörren! Lalle, Alvin och Elias kom på besök. Vi har ätit lunch (gulaschsoppa från igår), fikat med tårta, chokladboll och godis! Alvin (5 år) vill bo här nu eftersom han tror att vi alltid har en massa godsaker hemma! Till Wilmas förtjusning (skräckblandad) så tycker Alvin om att leka med henne. Helt plötsligt skulle han och Melvin bygga en liten koja till Wilma. En "liten koja" visade sig bli hela vår TV-hörna!! Men Wilma fann sig i det hela och satt lugnt och åt inne i kojan.

En skön slappesöndag med alla mina killar!

Av Sylvia - 2 november 2012 23:09

Lillkillen har spelat inomhuscup i Eslöv idag med farfar som mentor, medan Oliver har varit hemma hos farmor och slappat. Höstlovets sista dag även om de faktiskt är lediga på måndag också pga att skola/fritids har planeringsdag. Hur vi löser måndagens ledighet har vi inte rent praktiskt löst än! Men barnen är iallafall kvar hos farmor och farfar tills imorgon.


Efter jobb idag passade jag på att göra ärenden inför Jonas kalas imorgon. En fin kruka (fungerar också som ljuslykta om man så vill), murgröna, några minipumpor från Petör och svart "sammetstyg" från Jysk blev första inköpen. Har fram till idag funderat på vad vi ska bjuda på. Har inte känt mig riktigt inspirerad! Farmor har lovat göra tårtorna vilket jag är väldigt tacksam för. Handlade på Coop i LA för att undvika fredagskaoset på ICA Maxi på Råå, vilket skulle visa sig vara en miss! Retar mig att jag inte tänkt ut något tidigare så jag hade kunnat få det hemlevererat med veckans Mathem-leverans. Jaja...nu höll de på att bygga om på Coop i LA och en del av det jag skulle ha fanns inte! Och då snackar vi inte hummer och gåsleverpastej utan tärnad potatis på burk, purjolök och servetter!! Svor för mig själv och fick göra ytterligare ett matstopp på hemvägen. En rolig sak fick jag med mig från Coop iallafall, en STOR chokladboll! Den får barnen mumsa på imorgon.


TREVLIG HELG!




Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards