Sylvia

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Sylvia - 16 december 2010 20:24

   Oj vad snö det kom idag, mysigt!


   Har varit i djuraffären och köpt lite nya leksaker till Zimba. Det blev ett blixtbesök på Ica Maxi och barnen övertalade mig, vilket inte var svårt, att de bara ville ha maxi-korv till middag. Träffade en dagiskompis till Melvin utanför när vi skulle åka hem. De skulle köpa gran och medan barnen sprang och lekte bland granarna skojade jag med försäljaren att det vore snällt om han kunde "näta" in barnen så att jag lättare kunde få med dem till bilen! Jag skojade.......men han tog tag i Oliver som inte är sen med att hänga på när det vankas bus....och drog honom rakt genom nätröret och ut kom Oliver innätade och fin!!! Snacka om asgarv bland de som såg och barnen var helt lyriska. Härligt att få skratta så! Kändes skönt! Tror vi får köpa gran av den trevlige försäljaren i helgen.


   Imorgon är det julfest med mitt nya jobb. Vi ska förfesta på jobb med lite lekar och annat innan vi sedan ska äta julbord på Mollbergs. Ska bli najs! Men vad ska man ha på sig....? Kjol eller byxor? Vädret får avgöra imorgon helt enkelt.


   På lördag ska jag köra och hämta Zimba. Har räknat dagarna. Tur att dagarna bara rusar iväg nuförtiden. Hinner bara komma till jobb så är det dax att åka hem! Precis som det ska vara. Helgen kommer att gå i julens tema. Självklart ska vi gosa och mysa med Zimba men däremellan blir det lite julgransinköp och lussebullsbak. Tanken är att barnen ska få en egen gran på ovanvåningen som de själv ska klä och det tycker jag ska bli riktigt kul....eftersom jag då själv får bestämma över den granen vi ska ha nere. Bilder kommer det kan jag utlova!

Och på tal om bilder....så kommer här en på kuddarna och tavlan som jag berättade om i tidigare inlägg!


  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards