Sylvia

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Sylvia - 1 december 2010 17:05

   Fick tyvärr bekräftat vad jag misstänkte, att mitt blodtryck inte var bra! Har ju mått skitkass senaste tiden och det känns som om min hjärna håller på att "koka över"....om man nu kan beskriva det så!!?? Varit otroligt trött och känt mig konstig i hela kroppen. Min läkare ville kolla trycket och igår körde jag inom vårdcentralen lite snabbt för just detta. Det var högt! Mycket högre än när jag blev sjukskriven. Nu har jag 160/110 och ingen normal puls. Inte kul och läkaren var inte road över detta. Fick medicin direkt och ska ha daglig kontakt med min läkare veckan ut till en början. Skit rent ut sagt....! Skulle dessutom iväg på en kransbindningskurs igårkväll och pga läkarbesöket blev jag sen till att hämta barnen och sedan fick jag strunta i att äta för att hinna till kursen. Jag och  tjejgänget hade anmält oss till denna kurs för längesedan och jag tyckte det skulle bli kul. Nu kände jag mig mest orolig, trött och stressad. Men väl där var det självklart både trevligt och mysigt ändå. En söt liten gård i Billeberga där en trevlig tjej bor med sin familj och driver en liten inredningsbutik med lantlig shabby chic stil (som jag älskar). Några kvällar i veckan har hon kurser i allt från kransbindning till betonggjutning. Kan varmt rekomenderas!


    

   Såhär blev min krans! De flesta gjorde kransar till att ha på dörren men jag valde att ha den liggande med ett ljus i mitten. Det gällde minsann att hålla tungan rätt i mun när man skulle få granet att bli där medans man virade runt ståltråden! Lite extra kul pyssel blev det att få dekorera kransen. Jag valde ett mosshjärta som jag fäste ett spetsband på och två små stjärnor, en zinkgran och en "God Jul" skylt. Som pricken över i:et tog jag lite snöspray över kransen. Ljusdekorationen i form av en ängel kunde jag bara inte motstå...!



  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards