Sylvia

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Sylvia - 9 december 2010 20:13

   Har inhandlat min röda julkjol och tittat på en röd Björn Borg väska som jag sett i skylten på Lundbergs väskor i stan. I övrigt har jag varit sååå in i bombens trött idag. Var det redan när jag slog upp ögonen i morse och det höll i sig hela dagen. Känner mig lite förkyld men väljer att förtränga detta...har helt enkelt inte tid och tycker jag har haft min beskärda del av krasslighet.


   Barnen och jag har läst läxor. Oliver älskar sin matte. Melvin kan hela alfabetet utantill, så nu uppmuntrar vi honom till att försöka börja läsa. Sedan experimenterade vi lite med att göra hemmagjorda pizzor. Melvin gjorde den som han och Oliver skulle äta och det blev med ketchup, strimlad skinka och ost. Själv gjorde jag en variant av vad kylen erbjöd. Hade lite kvar av vanlig pesto och lite pesto gjord av soltorkade tomater sedan medelhavsmuffinsbaket. Bredde detta över pizzabottnen, la på strimlad skinka och smulade fetaost över och in i ugnen. Så enkelt och sååå himla gott det blev. Så tände vi kalenderljuset och hade det mysigt bara jag och barnen. Jonas jobbar ju kväll i kväll, men det blev pizza kvar till honom också.


   Medan jag fixade undan maten och slängde in en maskin tvätt badade barnen skumbad så halva golvet var nerskummat....men vad gjorde det, de skrattade och hade kul och rena blev dem (golvet också)!   

                En helt vanlig dag hos familjen Olsson alltså!


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards