Sylvia

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Sylvia - 10 november 2010 22:26

                          Hämta DSC_0014.JPG (29,1 kB)


   Här har ni lillkillen som håller modet uppe på oss! En liten Zimba som ska växa sig stark och leva länge....hoppas vi! Namnet är inte helt spikat. 3/4 av familjen är övertygade men lille Melvin som inte ens vet vem vi vill döpa kattungen efter ska först få se filmen ("Lejonkungen"). Vi har den, men bara på VHS och vår videospelare har lagt av. Är det någon som har filmen på DVD får ni gärna låna ut den till oss. Melvin vill att han ska heta Dumle, vilket jag tycker är fint också. Fortsättning följer.....!

Av Sylvia - 10 november 2010 10:03

   Alla har väl en hemlig dröm? Min är att bli författare!! Jag älskar att skriva och använda mig av ord för att skapa en "levande" känsla. Har haft dessa tankar sedan jag gick i låg- eller mellanstadiet då jag gjorde tappra försök att skriva egna små häften och låtsade att de var böcker. När jag var någonstans i tonåren vet jag att jag deltog i en novelltävling...utan att vinna dock! Nu har jag läst klart min fjärde bok av den irländska författaren Marian Keyes, och den handlade just om författarskap. Av den anledningen har min dröm väckts till liv igen, även om den förmodligen alltid kommer att förbli en dröm. Vet inte ens vad jag skulle vilja skriva för någon bok? Jaja..drömma kan man alltid.


   Vår lilla familj befinner sig fortfarande lite i chock efter Roxy's bortgång. Typiskt nog jobbar jag de sämsta tiderna nu tre dagar på rad så att barnen får långa dagar på fritids och dagis. Jonas har hämtat 16.45 måndag och tisdag och samma tid gäller idag. Det var inte kul att lämna dem igår! Oliver hängde med huvudet och hade senare under dagen ringt till Jonas och varit ledsen. Melvins fröken fick slita loss en gråtande Melvin från mig vid lämningen och han hade varit ledsen under samlingen. Det brukar aldrig vara några problem annars, men det märks tydligt att de inte mår bra. Det gör ont i hela mig! Själv kom jag hem 19.45 igår och fick först då krama och gosa med dem en kort stund innan det var dax för sängen. Idag gick det bättre. Oliver ska följa med en kompis hem efter skolan så han var på bätte humör. Melvin var inte ledsen men han får som sagt ytterligare en lång dag då Jonas hämtar sent och jag kommer hem 19.45 Snacka om att det ska bli skönt med mitt nya jobb där jag jobbar 08.30-15 varje dag. 


   Håller på att fylla i en massa papper som ska skickas till Agria djurförsäkring, inget roligt jobb. Vi får ju, som det ser ut, alla pengar tillbaka för både vad vi köpt Roxy för och kostnaden för behandlingen på djursjukhuset (sammanlagt 10 000 kr!!). Tur att det finns försäkringar! Detta gör ju att vi kan skaffa en ny katt till vår familj igen. Längtar så tills vi har katt igen. Det är så mysigt och vi saknar Roxy så. Har inte haft ork ens att städa bort kattlådorna än. Får ta tag i det imorgon när jag är ledig. Vill dock inte göra det så barnen ser så de blir ledsna igen. Hoppas vi snart får en bild på vår nya katt (som förmodligen kommer att heta Zimba). Uppfödaren ska ta en bild i helgen på honom och då får ni också se honom.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards