Sylvia

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Sylvia - 2 november 2010 20:20

    ......nyslingad! Sååå skönt det är att vara nyfriserad.


   Idag har jag varit ledig med barnen och hade tänkt mig lite sovmorgon. Vi hade därför planerat att Jonas skulle få köra Roxy till vetrinären. Han skulle skrivas in redan klockan åtta inför kastreringen. Nu visade sig att Oliver tyckte det räckte med att sova till 06.30 och Melvin vaknade 07.20 så det blev ingen lång sovmorgon precis. Medan vi gick och väntade på att Roxy skulle komma hem igen passade vi på att baka den första kakan av tre till Jonas kalas i helgen. Barnen hann göra egna små pizzor till lunch precis lagom tills Roxy kom hem, hallt och groggy. Stackars, stackars liten. Hoppas han piggnar till snabbt. 


   Denna regniga eftermiddag har jag suttit och haft det skönt hos min underbara frisörska medan barnen har praktiserat på banken. De hade klart inte bara fått "jobba" (kopierat händer i kopieringsmaskinen m.m.) utan de hade tagit en mysig fika på Fahlmans med pappsen och gått en runda inom BR också minsann. Jag hämtade killarna nyslingad och fin vid 17.15 körde hem och fixade Tacos. Roxy hade mest sovit och verkade yrvaken när vi kom hem. Förutom att han kräkt lite verkar han gå bättre och ser lite piggare ut nu ikväll. Jonas kom hem vid sjutiden eftersom han tagit på sig en extra stängning denna veckan. 


   Imorgon nalkas det fotografering med stort F! Fick mail från min blivande chef i förra veckan om att jag skulle bli fotograferad till deras (snart "våran") hemsida valfri dag denna veckan. Att bli fotograferad tillhör då INTE min favoritsysselsättning eftersom jag aldrig tycker jag blir bra. Men med nya slingor i håret och lite nya kläder och stövlar (även om stövlarna inte kommer med på bild så står jag snyggare!!). För att inte tala om mitt nyinköpta puder från förra veckan, så jag hoppas på det bästa. Håll tummarna! 

Efter fotograferingen är det jobb som gäller fram till 19.00 Sista jobbedagen denna veckan för sen är det höstlovsledigt för hela slanten och 40-årsfirande av gubben min.

                            

                                                 Stackars liten!     

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards