Sylvia

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Sylvia - 5 november 2010 18:12

   När allt såg ut att ordna sig till det bästa igen kom nästa bakslag. Vår älskade lille Roxy har fått somna in idag efter att väldigt hastigt blivit akut sjuk igår. Han repade sig snabbt från kastreringen i tisdags men redan igår eftermiddag märkte vi att allt inte stod rätt till med honom. Han verkade slö och ville varken äta eller dricka. Tidigt imorse kom Jonas in och väckte mig med en medtagen Roxy i famnen. Vi ringde genast till djursjukhuset och beskrev hur han mådde och att andningen var ansträngd. Det var bara att komma dit med honom omgående. Det visade sig snabbt att han hade ett medfött hjärtfel och att det bara fanns en utväg....att låta honom få somna in. Jag behöver nog inte beskriva hur vi mått idag. Vi har gråtit floder och barnen är helt ifrån sig. En väldigt, väldigt tung dag och jag undrar hur vi ska få barnen att komma till ro ikväll. Allt gick så snabbt och vi hann aldrig säga farväl. Roxy mådde så dåligt att det inte ens fanns tid för mig att ordna så att jag kunde vara hos honom när han somnade in. Personalen på djursjukhuset är fantastiska och lovade ge honom en bamsekram från oss. Vetrinären ringde sedan och sa att Roxy hade somnat in snabbt och lugnt eftersom han inte hade mycket ork kvar och nu slipper han lida. Underbara lille Roxy.......Vi saknar dig så innerligt mycket och jag trodde inte att det skulle bli såhär när vi hämtade hem dig för fem månader och en dag sedan. Du var helt fantastisk och en snällare och tillgivnare katt har jag svårt att föreställa mig att vi lyckas få igen. Du var helt enkelt bäst! Till och med Jonas var märkbart tagen och ledsen. Det var Jonas som körde i ilfart med Roxy i morse och fick hålla syrgasmasken runt hans lilla nos när de röntgade honom. Det är så tomt nu. Alla kattleksakerna ligger här, kattställningen och kattlådan står kvar. 


   Oliver är iväg på bästa kompisens halloweenkalas.....men var väldigt tveksam till att gå. Han hade lite katthår på sin svarta skelettdräkt när han skulle byta om och när han såg det sa han "låt det vara kvar mamma...för då är Roxy kvar hos mig lite grann". Vi har kommit fram till att ta hem askan av lille Roxy och strö ut det under vår vita syren. Oliver har spara lite mat och favoritmusen i en påse som han ska gräva ner till Roxy ifall han blir hungrig...! Funderingarna och frågorna har varit många och jag har vänt ut och in på mig idag för att försöka trösta och förklara på bästa sätt. Jag är helt slut nu! Imorgon ska vi ha kalas för Jonas som fyller 40.......och hur kul känns det nu. Jonas ville först ställa in men vad hjälper det? Barnen behöver ha lite kul och få leka med kusinerna så vi kom fram till att det var bäst för barnen att ha kalas iallfall...men ärligt talat vet jag inte hur jag ska orka. Jag har inte mått bra på länge nu och så nu detta.


   Sov söt Roxy. Jag kommer att sakna dig ikväll när jag lägger mig och du inte hoppar upp och lägger dig tillrätta mellan min och Jonas huvudkudde. Hoppas du hittar något mjukt och skönt att ligga på i "katthimlen" där vi tror att du är nu och leker med en massa kompisar och äter skinka och leverpastej. Älskar dig! 

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards