Sylvia

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Sylvia - 8 november 2010 20:34

   Idag var det kallt och det kändes som den vintermånad vi är i. Fram med vinterkängorna till barnen och overallen till Melvin. Det lär antagligen dröja tills första snön lägger sig innan Oliver tar på sig några täckbyxor. Kan inte fatta att det är mindre än sju veckor kvar till jul. För första gången känner jag inte ens för att fira jul. De senaste årens logistik för att överhuvudtaget få ihop julen, allt från att hinna med julpyntandet, lussebaket, insamlandet av julklappslistorna, julklappsinköpen till julmaten, har gjort att jag tappat myskänslan. Det handlar egentligen om fyra dagar då tanken är att man ska varva ner och mysa med nära och kära. Men istället är man helt slut för allt man ska hinna göra inför dessa dagarna. Oftast blir det inte heller någon ledig tid över till att bara gå och mysa i pyjamas och kolla in någon eftermiddagsmatiné på TV. Den senaste tidens tråkigheter har inte förbättrat min känsla inför julen heller kan jag säga. På min önskelista står det: BORTREST ÖVER JULEN!


   Igår somnade barnen utan att gråta sig till sömns! Det berodde helt och hållet på att vi avslutade gårdagen med ett besök hos Roxy's pappas uppfödare. Vi fick gosa och mysa med hennes vuxna katter, som var hur många till antal som helst! Oliver hittade en brunmaskad herre som gick med på att ligga i Olivers famn en stund. Som Oliver trivdes. Han frågade uppfödaren (Lena) om han fick sova över...och han menade det verkligen. Efter en stunds mys med katterna fick vi träffa kattungarna. En brunmaskad jättesöt kille 9 veckor gammal och en blåmaskad kille 7 veckor gammal. Ojoj...så små de är, den minsta rymdes i Jonas hand! Vi bestämde oss för den blåmaskade killen och om fem (låånga) veckor får vi hämta hem honom. Det var inte lätt att få Oliver och Melvin med oss hem kan jag säga. Det första Oliver frågade imorse var "när ska vi hämta vår nya katt"? Men nu ikväll var han ledsen igen. Han sa att han varit ledsen i skolan och att han inte kunnat lyssna på fröken för att han bara tänkte på Roxy. Det kommer att vara jobbigt länge till för oss, men det är en tröst att veta att vi har en underbart söt kattunge som är vår. Lagom till lucia är han redo att lämna sin mamma. Vi fick själv bestämma vad han ska heta och namnförslagen är många, det svåra verkar vara att vi ska tycka samma. Zimba...är hetast för stunden. Men även Dumle, Fortune (som i "lycka" och likt Fortuna) med smeknamnet "Foffe", Nisse, Buddy och Gubben är med och slåss om våra röster.


   Det är sista veckan för mig på jobb! Förra veckan blev jag fotograferad för att läggas in på hemsidan. Vilken pärs det var då!!! Vet inte om jag blev nöjd med bilden precis men nu är det gjort iallafall. På tal om bild.....såg ni mannen min i sportbilagan idag i HD!! Var allt lite stolt för det blev en himla fin bild tycker jag. Barnen tyckte också det var kul att få se pappa gratulera HIF i tidningen.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards