Sylvia

Alla inlägg den 10 oktober 2018

Av Sylvia - 10 oktober 2018 20:44


Hej där...

Redan onsdag!

Vilket fantastiskt väder det har varit idag. Helt underbart att värmeböljan ska stanna kvar länge så att vi får njuta av den till helgen också.

Det där ljuset...det är bara att suga i sig!






Vardagen tuffar på som vanligt med skola, jobb och träningar. Oliver har uppehåll denna veckan efter seriespelets slut men Melvin tränar på som vanligt. Pappa har fått min hjälp med att komma igång med sin iPhone, köra installering, skaffa appel-id och ladda ner appar osv. Det är ju en ny värld som öppnar sig för honom nu.


Nu till en helt annan sak....
Kan man ha ljung inomhus?

Jag testar och ser och lovar berätta för er om det är en hiss eller diss.


Har ni införskaffat höstens stora modefluga?
Eller ja den kom väl redan i somras men har fullkomligt exploderat nu.

Diademet


Ganska smidigt sätt att piffa till frissan när man inte orkar göra så mycket annat med den. Jag tycker dessutom det är väldigt skönt att få bort håret från ansiktet lite ibland.

Mitt diadem som är i svart sammet hittade jag på Hillesdals gård där de hade ett stort utbud på dessa diadem i olika tyg, färger och mönster, men vet att de finns på många fler ställen.


Jag fick massage i måndags och jag vet inte vad jag ska tycka. Det gör nytta på ett sätt men jag mår väldigt dåligt efteråt, speciellt dagen efter. Får så ont i huvudet och är så otroligt trött att jag skulle kunna somna över skrivbordet. Tydligen är det vanligt att man mår så men det gör det inte enklare.

Jag har läst mig till att en spikmatta ska vara bra mot spänningar och stress och hjälper till att få igång blodcirkulationen. Så ikväll när maten var undanröjd och Melvin stack till träningen körde jag runt och letade spikmatta.


Körde bara till de närmaste affärerna då jag tycker mig ha sett spikmattor överallt tidigare, på Coop, Ica maxi m fl men nu fanns det såklart inga!

Hittade dock en variant som var som en nackkudde istället. Så nu kollar jag Bonde söker fru och flyttar kudden runt till berörda delar. Kanske ett sätt att mjuka upp spänningarna på eget vis.

Dela gärna med er av om ni har erfarenhet av spikmatta och om ni tycker det är en god idé.

Trevlig kväll på er!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards