Sylvia

Alla inlägg den 4 oktober 2018

Av Sylvia - 4 oktober 2018 21:50


Hej där...

Har ni ätit några kanelbullar idag på kanelbullens dag?




På jobb blev det såklart fika!

Tänk att det är fredag imorgon. Det har faktiskt gått galet fort och det ska bli så mysigt att få hit mina killar imorgon igen. Hoppas denna kommande vecka blir lite lugnare än förra vi hade tillsammans.


Ikväll har jag städat och tvättat här hemma. Till och med soffan fick sig en ordentlig rengöring. Alla dynor åkte ut på balkongen och sen dammsög jag hela soffan, i, under, bakom. Fy vad äckligt det blir under dynor och bakom soffan. Sprayade med linnevatten över hela sofftyget och tvättade prydnadskuddarnas fodral.

Nu känns det fräscht!


En liten pluttefia saknade sin filt och sina kuddar medan jag höll på och feja. Det blev ett kärt återseende när de kom tillbaka i soffan, nytvättade och fortfarande varma från torktumlaren.

  



Har handlat mat på nätet och matkassarna levereras imorgon eftermiddag.

Har faktiskt tagit det väldigt lugnt i veckan och låtit min to-do-lista vara. Påbörjade dock röjet i hallen i kväll så planen är att fortsätta i helgen.


Bakade höstens första äpplekaka igår och serverade den med vaniljglass till kvällskaffet. Det blev rester kvar som jag slevat i mig ikväll efter städningen. Tittar på Wahlgrens värld, spelar Wordfeud och bloggar på samma gång.

Väldigt snart blir det sängen!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards