Sylvia

Alla inlägg den 10 september 2016

Av Sylvia - 10 september 2016 18:37


Todelooooo!!!

Lördag och klockan ringde 07:30....

Varför?

Fotboll såklart :)


Samling på Örby klockan nio för ny match.


Vilken underbar morgon! Är det någon ledig dag man ska ställa klockan så är det väl en dag som denna.

Carpe diem!

Lördagen har känts extra lång och allt det som blivit ogjort i veckan när jag inte mådde bra har jag fått gjort idag.

Det gäller att ta vara på dagarna när energin flödar!


Melles rum är nu klart!

Jag har hängt upp FCB-tavlan, spikat upp anslagstavlan och skruvat upp tre hyllor. När jag frågade Melvin hur exakt han ville ha hyllorna så tittade han lite skeptiskt på mig och sa "Du kanske ska be Daniel hjälpa dig?"

Eh....!?!?

Alltså....Melvin fick lära sig en sak idag.

Mammor kan!
Tjejer kan!
Kvinnor kan!

De där hyllorna åkte upp trots att jag inte hade någon borrmaskin. Det gick utmärkt att banka med en hammare på en skruvmejsel istället, plugga och sen skruva!

(Jag får kanske köpa en ny skruvmejsel!!)


När hyllorna var uppe fick Melle ta hand om resten.

Det blev hur bra som helst och nu vill Olli också ha sådana hyllor på sitt rum. Perfekt!


Som sagt...dagen blir lång när man går upp tidigt.

Förutom Melles rum så har jag dammsugit, solat på balkongen och kollat på ännu en match som Melles kompisar spelade på hemmaplan i eftermiddags. Chilla fick lite tjejgos med Doris och Molly.

Lägenheten har sjudit av liv mellan varven. Olli har hängt här med ett gäng kompisar och just nu har Melle lite lördagsmys med en kompis och tre tjejer :)

Jag har serverat godis, chips och hallonsoda. Själv sitter jag på balkongen och lyssnar på ungarnas glada skratt och härliga samtal.

Ett väldigt bra sätt att tanka energi på!

Trevlig lördag!


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards