Sylvia

Alla inlägg den 4 september 2016

Av Sylvia - 4 september 2016 19:02


Hej fina...

Jag har en riktig slappesöndag!

Vaknade tidigt och kunde inte komma till ro igen. Hämtade mitt korsord och bullade upp mig bland kuddarna i sängen. Efter en stund kände jag hur ögonlocken blev tyngre och tyngre...sen minns jag inget mer förrän jag vaknade av ett pling i mobilen 10:30!!

Somnade om tydligen...haha!


Efter morgonkaffet på balkongen tog jag en lång runda i byn. Chilla fick stanna precis hur ofta hon ville och fick lukta hur länge hon ville på varje stopp hon gjorde. Det är ofta kan jag upplysa er om. Denna söta lilla ludna varelse!

Chilla som valp.

Lite duktig har jag varit idag. Jag har tömt sopor. Det är ett litet projekt i sig faktiskt. Måste klura ut ett smidigare sätt tror jag. Sopsortera ska man ju!

Tvättmaskinen har också fått jobba lite.

Jag hade planer på att städa men min mage har gjort sig påmind. Det var väldigt, väldigt längesedan jag kände av min Endometrios men den senaste veckan har jag haft lite känningar. Svullen över magen, en molande smärta i nedre delen av magen och häromkvällen fick jag riktigt ont. Svettas om nätterna och får värmesvallningar som om jag har feber fast det har jag inte.

Undrar om det är rena tillfälligheter eller om det är krångel på gång?!

Tog det därför lite lugnt med städandet. Eller för att tala i klartext...jag sket i det! Jag behöver både dammsuga och tvätta golv. Men jag det finns ju fler dagar framöver :)


Tjejer!!!!

Nu är inbjudningarna klara :)


Och...

Plantagen har haft ett fantastisk erbjudande nu i några dagar och idag var sista chansen. Halva priset på alla gröna inomhusväxter.

Jag tog mig en sväng dit...


En växt fick bosätta sig i Olivers rum. En likadan växt som han haft i sitt rum sedan han var riktigt liten och vi bodde i Bårslöv. Han har fortfarande samma växt i sitt rum i huset. Snacka om tålig växt som har överlevt mina "gröna fingrar"!

Klart att han ska ha samma sort i sitt rum hos mig.


En annan växt fick flytta in i mitt sovrum. Det ska ju vara bra med gröna växter i alla rum för luftfuktigheten har jag hört.


Jag lovade visa er vad jag köpte på Mio igår.


Denna lilla husformade trådhylla!

Som fick komma upp på väggen där klockan hängde tidigare. En murgröna fick flytta in i den :)


Klockan fick en ny och bättre plats ovanför balkongdörren.


Den här porslinsskålen köpte jag också på Mio. Eftersom man kunde handla för 600:- och dra av 300:- så fick jag hyllan och skålen på köpet. Synd att man inte kan handla på det viset alltid!

Melvins rum ska jag ta tag i en dag i veckan som kommer.


Det har blivit ytterligare en lång promenix med Chilla idag.
Passade på att plocka med mig lite ogräs :)

Inga näckrosor!!


Ps. Om ni undrar vad det var som jag köpte igår som varje redig kvinna behöver ha? Så var det ett lod!


För övrigt har jag vilat, löst korsord och läst mina favoritbloggar.


Ikväll blir det TV-tittande då det är Kristallen Gala 2016 kl 20.

Ha en fortsatt skön söndag mina vänner.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards