Sylvia

Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Ingen vanlig fredag!

Av Sylvia - 21 februari 2014 17:59

Farmor och farfar passade barnen hos oss igår. Förutom ett besök på Karlslundsbadet städade farfar bort kojan och farmor gick loss på den stora strykhögen! Tusen tack, vi behöver er!

Idag försov jag mig och missade bussen till jobb. Hann med nästa med andan i halsen och en hund som inte hunnit bajsa i knäet! Då får jag ett sms från en kollega om att vi haft inbrott inatt på jobb! Fyra laptoppar (gamla utan 2:a handsvärde) och en mobil var stulna förutom att halva kontoret var fullt av glassplitter. Så jä..la tråkigt! Chilla fick sitta på köksbordet medan en kollega dammsög och jag tvättade golv imorse.


Det innebär så mycket merjobb när det händer sådana saker. Så idag har jag fått ringa polis, försäkringsbolag och larmbolag. Som tur var hade dem/de som gjort inbrottet skadat sig och en droppe blod fanns på golvet. Polisen har nu något att gå på och vi håller tummarna för att de som är skyldiga åker fast.

Jonas är i Malmö på aquakul med Oliver, Tim, Melvin och Melker. Så nu har jag huset för mig själv och har slängt mig i soffan, trött och hungrig. Kom på att jag helt glömt bort att äta lunch!

Jag måste bara berätta något annat som är riktigt kul. Jag älskar inredning och inredningsprylar. Jag googlar, läser och suger åt mig allt som har med detta att göra. En del inköp blir det såklart MEN för det mesta köper jag aldrig dyra saker. Visst stämmer det att man får vad man betalar för men när det gäller ljuslyktor, krukor och andra inredningsprylar kan man få väldigt fina saker utan att bli ruinerad. Det gäller såklart att undvika de oftast dyra, men söta inredninsbutikerna som lockar med underbara shabby chic saker. Jag går gärna in och får inspiration men handlar sällan om det nu inte är något speciellt som till exempel ljusslingan med handgjorda bollar häromdagen.

Igår efter jobb gjorde jag några väldigt bra inköp som är anledningen till detta ämne. Körde inom en butik på söder med billiga prylar till hemmet, Smart Buy! Köpte några assietter (som var min egentliga anledning för mitt besök) men plockade även på mig lite andra trevliga saker som jag tyckte om.


Förvaringsburkar med griffeltavla. Sådana har jag sett liknande som kostat från ca 100 kr och uppåt, jag gav 40 kr respektive 30 kr för. Fint ljus i glashållare 20 kr. Brukar kosta en förmögenhet i vissa butiker trots att det inte är 100% stearin.

Plåttavlan med text och väggfästen (exakt likadan som en jag sett på nätet) kostade 40 kr. I två olika webbutiker skulle de ha 199 kr respektive 119 kr.

Hjärtat med bjällror kostade 20 kr och finns på Lilla bohaget för 189 kr! Exakt likadant.

Självklart är hyran dyrare på Kullagatan än på söder och jag har handlat ofta på lilla bohaget men det blir så extremt när man ser ett sådant prisexempel.

Jag är sjukt nöjd med min shopping igår iallafall!

Mindre nöjd blev jag av upptäckten av ett bortglömt päron i min väska igårkväll....


Jiiiööööörrrrk!

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards