Sylvia

Direktlänk till inlägg 30 januari 2016

Tapeter!

Av Sylvia - 30 januari 2016 22:01


Hej där...

Så underbart känsla att vakna till imorse, höra regnet smattra på fönstret, vända sig om och somna om. Älskar sovmorgon!

När jag väl gick upp möttes jag av vackra snittblommor i vardagsrummet. Rosorna från svärföräldrarna står lika vackert än och tulpanera från D har börjat öppna sig.

Lyx att få ha snittblommor. Det uppskattar jag väldigt mycket.


Idag har mitt bröst mått bättre och inte gjort så ont. Skönt!

Melvin har haft extra träning idag och kom hem tröttare än jag sett honom på länge. Rosig om kinderna som få!


Efter en dusch och en paus i soffan åkte han och jag till Väla.

Melvin köpte ett nytt spel till sitt PS och kvällen har han spenderat spelandes med kompisen Melker.

Oliver spelar med sina kompisar på sitt rum.

Stora barn!

De behöver sin mamma men inte på samma vis som förr :)

Men jag har massor att fundera över och planera inför.

Som jag längtar efter att flytta till min egen bostad. Även om jag trivts väldigt bra här på Svartögatan. Jag kommer att sakna min fina balkong och faktiskt....alla fotbollsspelare...det är sant!


Såhär ser vardagsrummet ut i bostaden jag köpt. Mestadels vita väggar, som jag hoppas slippa behöva måla om. Men tapeten på TV-väggen ska jag byta ut mot en lite diskretare.

Har spanat lite på tapeter ikväll...


Gillar detta mönster! Lite som marockanskt kakel.


Naturkänsla!
Sten & trä


...eller shabby chic?



...eller klassiskt och lite stramt randigt?

Tur att jag har tid att fundera och filosofera :)


Såhär ser vardagsrum/kök ut från andra hållet.

Jag älskar det måttbeställda bordet/ köksön som en förlängning på köket och stolarna som ingick i köpet. Här kan jag sitta och dricka mitt morgonkaffe :)

Den rosa väggen ska få en annan färg och en väggtext...


...den här tänker jag mig!

Eller griffeltavelfärg??

Det kommer att bli så kul att fixa och dona!

Trevlig lördagkväll!

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards