Sylvia

Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Sylvia - 2 januari 2016 20:19


Hej där...

Så underbara dagar detta är. Vi har inget att göra och inte ens något vi måste göra. Vi kan bara gå och skrota!


Melvin & Melker hade sovis hos oss inatt och ett pass fotbollsträning...men sen ville han också bara mysa runt. Han tog på sig min onepiece :)

Tonåringen sover till lunch, spelar PS, grymtar något ibland och hänger med polarna.


Jag slappade hela dagen igår och halva dagen idag...


Jag har köpt mig en målarbok för vuxna. Det ska vara rogivande sägs det. Slötittade på Crocodile Dundee. Sen fick jag nog av slappandet!

Julen 2015 är bara ett minne blott.




Det finns inget tråkigare än gamla julblommor, stearinljus som sjunger på sista versen och dammtussar i en sorgsen kombination.

Jag hade en enorm längtan att få pyssla och hitta platser åt mina julklappar.

På ett par minuter hade jag vänt upp och ner på halva hemmet. Julsakerna skulle bort!

Oj...

Ibland är jag lite impulsiv och startar projekt som jag måste slutföra trots att jag knappt har ork till det.

Nu bor jag ju inte så stort så jag fick bort julsakerna ganska snabbt...men på ett litet ställe ser det snabbt mycket rörigt ut.

Puh... Jag erkänner...jag kan ha lite svårt för det.


Jag har valt att behålla granen och adventsljusstakar och stjärnor. Dels för att behålla lite myskänsla och dels för att jag tänker ha julgransplundring med killarna.

Jag blev inte helt klar med allt men jag får fortsätta imorgon.

Mina julklappar har fått sina platser...


Som ni vet älskar jag Rydebäck.
Närheten till vattnet, vackra Fortunastrand, lugnet och tryggheten.

Denna tavla över Rydebäck beställde jag i november som en julklapp till mig själv.

Till och med min och pappas lägenheter är med :)


Framför tavlan fick ljusstakarna från Holmegaard sin plats.

Tänk så bra att jag fick bestämma vilka julklappar vi skulle få på jobb :)


Så himla nöjd!



Doftljus från Voluspa, vasen som Mimmi gjort till mig (kopia på Kähler).

Ser ni vilka skönheter som fått ta plats sidan om....


Som ni vet fick jag en oväntad julklapp i år, en tripp till Köpenhamn.

Som en välkommen-hem-present fick jag dessa små minivaser Kähler. Dansk design inköpt i Danmark...såklart!

Jag tror bestämt att jag blir lite bortskämd!!


Nu myser jag och Melle i soffan och Oliver har en sju, åtta kompisar på sitt lilla rum.

Kan det bli bättre :)

Önskar er en trevlig lördagskväll!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards