Sylvia

Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av Sylvia - 3 oktober 2015 20:35


Hej där...

Vilken dag, idag igen! Helt sagolikt väder.

Vaknade ganska tidigt trots att jag kom isäng sent igår. Åt frukost i lugn och ro.

Sen spenderade jag en del av min dag med den mest jordnära människa jag känner, Ingrid, min gamla arbetskamrat från juveltiden. Vi har känt varandra i femton år och arbetat ihop i flera år. Vi träffas fortfarande då och då. En sann vän.

Hon bor med sin man Erik och deras två barn på en mindre gård som heter Månstorp i Östra Ljungby (Klippan) med frigående höns och två katter.
Jag fick smaka deras egenodlade morötter och fick nykläckta ägg med mig när jag sedan körde hem.


Ingrid tog med mig till ett mysigt litet café i skogen där de serverade afternoon tea. Nämligen till Milles boutique i Östra Tockarp, Örkelljunga. Förutom fika kan man gå runt och kika i alla skåp och lådor efter någon liten antikvitet till sitt eget hem.


Jag älskar att få komma till sådana små smultronställen som man inte har haft en aning om att de ens finns!

När man tappat fotfästet lite och inte kan tänka riktigt klart känns det skönt att prata med någon som kan ge synpunkter och råd. Vi har som sagt känt varandra länge. Vi har stöttat varandra förr. Genom mina missfall och genom hennes enorma förlust av sin förstfödda lilla Clara.

Nya som gamla vänner - jag är så glad för att ha er i mitt liv.

Kärlek




Ikväll gick jag och Chilla till stranden.
Vindstilla och så vackert!
Jag satt länge på bänken längst ut på bryggan.


Folk kom och gick. Två galningar badade ;)

Sen gick vi hem igen. Lagade mat och nu har jag bäddat mig i soffan och kollar på Idol från igår.


Kommer ni ihåg att jag nämnde att vi hade photosession med jobb förra veckan...? Här kommer en liten sneak peek...




Kram
S

Av Sylvia - 3 oktober 2015 01:09


Hej där...

Oj vad klockan blivit mycket!

Ikväll har P05-vit bjudit på en underhållande och nervpirrande match som avgjordes i slutminuten av våra lirare (3-2) på Örby.

Alltså det här med att vara fotbollsmamma...det är så nervöst!

Men det är trevligt med fredagsmatcher tycker jag.

Kissrundan med Chilla i pausen bjöd på denna fantastiska solnedgång.

Sen blev det tjejmys hos mig, Anna, Jenny och jag. Vi köpte räkmackor från Vera på Råå med oss hem, drack vin och snackade hela långa kvällen. Superhärligt! Så fina ni är som tog detta initiativ och lättade upp min fredag.


...å tack för den supersöta blombuketten :)


...och jag upptäckte ikväll att jag inte hade någon vinöppnare...så tack Jessica (i grannhuset) som bidrog med 

att öppna vinflaskan till oss).  

Natti natti
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards