Sylvia

Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Höstmiddagar!

Av Sylvia - 28 september 2014 16:10

Hej på er!
Nu sitter jag i min fotölj och reflekterar över denna turbohelg. Pappa/Morfar sitter i soffan med Chilla och tittar på allsvensk fotboll. Oliver är med kompisar och Jonas och Melvin cyklade ner till skolan en sväng för att spela "korg".

I fredags hade vi middagsbjudning här hemma för Gith (min kusin), hennes man Niklas, Chirley, Stefan och hela familjen Wallertoft.



Min höstdukning!

En vacker höstbukett som kom med blomsterbud i torsdags till Jonas! Mer om detta en annan gång...


Samtidigt denna fredagskväll spelade Melvin match hemma på Rydebäcks IP. Jonas såg 1:a halvlek sen kom gästerna.


Fick så fina värdinnegåvor av våra goa gäster! Vacker blombukett, doftpinnar från Rituals och en jätterolig och perfekt grej till köket, "microwave bacon tray and splatter lid" från Joie msc. I den gör man knaperstekt bacon i micron på bara några minuter.




Igår lördag, började vi dagen med fotboll på Västergård. Efter en knapp förlust (6-5), mot ett år äldre Glumslöv i fredags vann de överlägset mot jämnåriga Eskil igår med 15-2!!
Efter den matchen körde vi hem och åt en snabb lunch för att sedan köra till Örby och se Oliver i en tuff och dramatisk match där Fortuna orättvist förlorade med 1-2 mot Kågeröd. Våra killar fick ett mål feldömt (2-2 skulle det varit) mot sig och hade sedan oflyt hela matchen. Det härliga var att se att de kämpade på till sista sekund.

Lördagen bjöd därefter på en snabb tur till Väla för mig och sedan en trevlig höstmiddag några hus bort hos Mia och Tomas.


Vacker höstdukning med prydnadskål, hortensior och ljus.

Så efter två sena kvällar tog vi oss en rejäl sovmorgon idag. För att inte få abstinens fick det ju bli en match även idag. Oliver spelade på Rydebäcks IP kl 13. Jag hämtade pappa lagom till matchen. En vinst till grabbarna mot Åstorp med 7-1 fick avrunda denna fotbollshelgen.

Oliver vill inte bli fotograferad :)

Nu sitter vi här och slappar med Kalmar-Häcken på TV. Förstår ni hur mycket fotboll jag utsätts för......

Jag skulle såååå väldigt gärna få se musikalen Evita med Charlotte Perrelli på Göta Lejon i Stockholm. Tänk en helg i huvudstaden med lite flärd, fika, shopping och musikal. Långt från fotbollsplaner, stinkande fotbollsstrumpor och taktiksnack! Så underbart det hade varit....som omväxling alltså!

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards