Sylvia

Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Drömmen som inte blir sann!

Av Sylvia - 22 juni 2014 21:05

Hej söndagsslappare! Idag har vi kört dubbla pass med fotbollsmatcher. Först ut var Melvin och matchen spelades i Bjuv mot P04. Det var en mycket jämn match men med ett måls skillnad förlorade våra killar. Men de ska vara enormt nöjda med sin insatts i denna serie som nu är slut. De har som jag tidigare skrivit spelat seriespel mot ett år äldre killar och de har förlorat två matcher, spelat oavgjort en och vunnit de andra. Det är bara så bra!

Några av våra fina Fortuna killar inför deras allra första match för några år sedan. Melvin i den blonda kalufsen!

Nu är de såhär stora och lite tuffare :)

Oliver spelade också sin sista match i serien för säsongen idag. Vi lämnade Bjuv för att se P02 få storstryk av Häljarp hemma på Örby. Våra underbara och fina killar har kämpat på i en alldeles för svår serie och jag tycker det är riktigt skönt att det nu är över. Efter matchen grillade vi på Örby med de andra föräldrarna som en liten avslutning. Tyvärr blev det en kort samvaro då regnmolnen drog in.


Nu hoppas jag att vi kan ta en liten paus från fotbollen.

Kommer ni ihåg att jag berättade om ett projekt som jag äntligen skulle få till i trädgården? Nu kan jag avslöja att...det inte blir något med det!

Min allra största dröm är ju ett uterum från Willab Garden. Det skulle se ut såhär på vårt hus...

Med lite mysig inredning (som jag ju bara älskar att fixa med) hade det kunnat bli huuuur mysigt som helst.

Men nej, ett uterum blir det inte!
Då tänkte jag, ett växthus då?
Plaserat i vår soligaste del i trädgården där vi skulle kunna sitta länge om kvällarna (långt frånTV:n).

Men nej, det ska vi inte heller ha!
Då tänkte jag en pergola över befintlig uteplats.

Men det är lite synd att göra vår solhörna lite skuggi. Plus att vem ska bygga den till mig?
Då kom jag på en annan lösning...

En paviljong!

Jag hittade denna på Plantagen med väggar och myggnät och med denna fina loungegrupp som passade perfekt. Men då skulle det ta så lång tid att fundera innan Ja:et kom så när vi skulle slå till så var allt slut. :(

Lite (läs mycket) nere är jag faktiskt nu! Speciellt när vi idag tog en kopp kaffe hos Thorsson's som var full igång med sitt växthusbygge. Det kommer bli jättefint. Det ligger på cykelavstånd så jag får cykla dit och njuta lite då och då.

Idag kom då istället poolen upp hos oss. På den plats som jag vigt åt mina drömmar. Så jag antar att det är spiken i kistan!!


Suck!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards