Sylvia

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Oförståeligt hat!

Av Sylvia - 31 mars 2014 21:33

Hur bloggar man om den tragedi som utspelades i Helsingborg igår? Hur kan en så vacker vårdag präglas av så mycket oförståeligt hat? Hur är kan en oskyldig människa mista sitt liv för att två lag ska möta varandra i en fotbollsmatch? Hur är den/dem funtade som kan begå en sådan brutal handling? Jag känner sådan avsky, sådan sorg för barnen som sa hejdå till sin pappa som de nu aldrig mer får krama igen.

Jonas och Oliver var på Olympia. Tänk om det hade hänt dem något! Ingen gick säker igår, ingen. Inte ens barnen. Otaliga berättelser har lagts upp på Facebook och andra medier idag som vittnar om barnfamiljer och andra som sprang för sina liv. De som bara skulle se en fotbollsmatch! Jag och Melvin stannade hemma. Vi hade biljetter men jag ville inte gå med tanke på vad som utspelat sig under lördagskvällen och natten. Nu vet jag inte om jag någonsin kommer att låta mina barn få gå på någon fotbollsmatch igen.

Ikväll har en manifestation mot supportervåldet ägt rum #DetRäckerNu. Fin gest och jag hoppas innerligt att det kan få någon förlorad själ att tänka efter. Men jag kan ändå inte låta bli att tänka att "Hur har det fått gå så här långt"? Varför ska en oskyldig människa dö och en fru bli änka med fyra små barn först. Varför har man tillåtit dessa "supportrar", avskum, få hålla på. Varför låter man dessa galningar som inte bryr sig om själva sporten få komma nära vanliga människor, riktiga supportrar, som inte behöver dölja sina ansikten och inte behöver skrika ut sitt hat.

Jag önskar av hela mitt hjärta att du/ni som slagit ihjäl denna 4-barnspappa blir avslöjade och straffade så hårt som det bara går. Jag önskar att du/ni fick se de förtvivlade barnen gråta efter sin pappa. Att du/ni skulle få träffa dessa barn, se dem i ögonen och förklara för dem varför du/ni gjorde som ni gjorde. Ni kallar er supportrar men ni är ingenting, ingenting. Den sanna supportern är den pappa ni dödat.

Bilder från Facebook

 
 
Anette

Anette

31 mars 2014 21:45

Kan inte annat än hålla med i varje ord du skriver.

http://boklusensboksida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards