Sylvia

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Läxläsning!

Av Sylvia - 25 september 2012 21:31

Hej på er igen! Försöker göra inlägg så ofta som möjligt så att det blir roligare för er som läser. Har märkt att det tillkommit läsare, vilket såklart är jättekul. Hade varit kul om ni kommenterade här på bloggen. Jag tycker om att skriva och gör det mycket för min egen del. Det är kul att kunna gå tillbaka i tiden och tex läsa om vad som hände i vår familj vid den här tiden förra året! Jag började blogga för drygt tre år sedan inför vår flytt till Rydebäck. Hade kompisar som gjorde det och jag tyckte det verkade vara kul. Det var såklart extra kul att dokumentera hur huset såg ut före och efter vår inflyttning. Det är jättestort att byta hem, speciellt med barn. Vi var oroliga för hur barnen skulle reagera på nya kompisar, skola och dagis. Men allt har gått väldigt bra. Här bor väldigt trevliga människor i Rydebäck och vi har lärt känna massor med trevliga föräldrar och barn. Sen bor här en del människor som tror sig vara mer värda än andra och det är kanske lätt att bli lite "märkvärdig" när man bor så fint som folk gör här i Rydebäck. Rydebäck är ett fantastiskt ställe att bo på. Naturen är vacker och jag älskar närheten till vattnet.


Hämtade Melvin, Hjalmar och Joel på fritids idag. De lekte en stund innan det var dags för mig att skjutsa dem till fotbollsträningen. Det kan vara lite lurigt att få Melvin till att avbryta det han påbörjat för att ladda om till fotbollen, så ni kan ju tänka er hur det är att få tre uppspelta och snackiga 7-åringar till att sluta leka och byta om. Benskydd, fotbollsskor och diverse kläder låg huller om buller i hallen. Helt plötsligt kom de av sig och började klättra i trappspaljen! Sen skulle det knytas skor och fyllas på vattenflaskor, men vi kom itid och alla tre var lika spelsugna och glada! Härliga killar! Jag körde vidare till stan för en stunds avkoppling i frisörstolen. Bara att få tvättat håret av Cecilia är en sådan lisa för själen. Visst är det ljuvligt att få massage i hårbotten? Det blev lite toppklippning idag och det kändes skönt att få klippa bort lite risiga toppar.


Kom hem lagom till middagsbordet var avdukat (skönt att slippa det!). Jag fick en mysstund med Melvin då han ville göra sin läxa med mig. Han är så duktig. Melvin lärde sig läsa och skriva i "nollan" och än tycker han att läxorna är en baggis. Man märker att han känner sig stor och duktig.


Nu blir det soffhäng och "Svenska Hollywoodfruar".......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards