Sylvia

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Från slott till Ullared

Av Sylvia - 23 januari 2011 13:32

   Fredagens tillställning avlöpte utan några som helst svårigheter och såhär efteråt känner man sig mest löjlig över att man fasat så för den! Fick två mycket trevliga herrar till bords och kvällen flöt på väldigt smidigt. Maten var god men Gastro's sjurätters slog Sofiero's fem med råge på alla plan. På Gastro lämnades inte en bit, medans man här i vissa fall inte kunde förmå sig att äta upp. Bland annat bjöds till amuse bouche en kalvtunga på morotspuré som jag som sagt inte kunde äta upp. Champange till en inledning och sedan fem olika sorters vin. Det rundades av med kaffe med avec och klockan var 01.30 innan vi var hemma! Stolt över att Jonas fått fint beröm från styrelsens ordförande somnade jag sött.


   Igår klockan 09.00 satt vi i bilen påväg till Ullared tillsammans med Thomas och Jenny. Inte alls pigga kan jag säga. Barnen var kvar hos Bette och de hade det jättebra. De hade fått bada i bubbelbadkar, fått vara upp och sett Let's dance och sova sött i hästens höj- och sänkbara sängar. När vi ringde för att stämma av att allt var bra, satt de i uterummet och åt frukost. Våra små bortskämda prinsar! Ullared var ingen succè. Vi såg det mest som en utflykt tillsammans. Vi hittade ett par jeans och en vårjacka till Oliver. Men Melvin som behövde jeans blev utan, fanns inga fina i hans storlek. Lite strumpor och kalsonger blev det dock och lite annat smått när man ändå går där och tittar. Barnen fick vars en häftig innebandyklubba. Har haft tur de andra gångerna jag besökt Ullared med att hitta fina jackor till mig själv, men inte denna gången. Tänk...jag köpte inte ens en väska! Var nog för trött för att vara shoppingsugen. Tur kanske. Sparar hellre pengarna till London faktiskt. Kom hem vid 17.30 och då väntade killarna och Bette på oss här hemma. Det blev en slappekväll framför TV:n med polisskolan fyra som underhållning.


   Är seg idag med! Det är bara Oliver som har fullt schema idag. Fotbolls- och innebandyträningen är avklarad och nu snart är det barnkalas på laserdome. Han kommer att vara helt slut ikväll. Vi andra ska göra den tråkiga veckohandlingen på maxi nu när Oliver är iväg. Annars ska jag se till att göra så lite som möjligt idag.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards