Sylvia

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Sköna semester

Av Sylvia - 29 juni 2010 23:14

   I söndags stack Jonas och Oliver till O'Learys för att träffa morfar och min lillebror. Där blev det fotbollstittande och god mat för grabbarna. Oliver tyckte detta var superspännande att få följa med och se på fotboll där. Jag och Melvin passade då på att mysa och njuta av att bara vara vi. Vi har ju övat med Melvin ett tag nu och han har lärt sig cykla utan stödhjul. Problemet var att cykeln han övade på var lite för stor så han kunde inte komma iväg utan hjälp och hade också problem att stanna utan att trilla. Då kom jag på att vi hade ju kvar den lilla cykeln sedan de var mindre och bad Jonas ta av stödhjulen på den oxå innan de gav sig iväg. Jag och Melvin gav oss ut för att öva på denna mindre cykeln och på fem minuter hade han lärt sig komma iväg själv och stanna utan att trilla. Överlycklig över detta blev han och överöst med pussar blev jag....mmmmm. Det blev många runder i kvarteret med avbrott för att bygga lite koja för Melvins del och lapa lite sol för min. När det blev dax för mat, stekte vi pannkakor och packade picnik-väskan och tog oss ner till stranden. En riktigt mysig eftermiddag och kväll blev det. Vid sjutiden kom Jonas och Oliver hem från O'Learys och kom då ner till oss på stranden. Melvin ville ju att de skulle se hur han kunde cykla själv hem.

                        

 


                   


   Annars leker livet.....dagarna spenderar vi på stranden och ikväll kom Pär, Agneta, Amanda och Emil till oss. Vi grillade och satt ute och åt, sen gick vi ner till stranden och de som vill (alla utom jag och Agneta) tog sig ett kvällsdopp i det 22 gradiga vattnet. Det finns alltså de som har termometern med sig vid kvällsdoppet (inte vi får jag tillägga)!! Sen bar det hem igen för jordgubbstårta och kaffe. En härlig sommarkväll blev det och vi hann vinka av våra gäster och packa in allt innan regnet kom. För nu har det regnat rejält har jag hört på fönsterrutorna medans jag skrivit detta inlägg. Hoppas det drar vidare under natten så vi får fortsatt fint väder. Vilken start på semestern vi har fått, underbart och alldeles fantastiskt.

 
 
Ingen bild

Ingrid

30 juni 2010 07:00

Hej. Låter härligt! Hugo leker gärna med Oliver en dag. Fick du mitt sms ang smyckesvisning? Kom gärna förbi efter 14 idag och fika. Vi hörs!
Kram.
Ingrid

 
Sylvia

Sylvia

30 juni 2010 10:18

Hej Ingrid, jag svarade på ditt sms direkt men det verkar ju inte fungerat. Tyvärr hinner jag inte komma idag. Är det strandväder på fredag kan ni väl komma till oss. Kram

http://familjenolsson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards