Sylvia

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Roxy

Av Sylvia - 6 juni 2010 19:57

   Nu äntligen har jag fått några minuter över så att jag kan få ihop ett inlägg med bilder på lille Roxy. I fredags kväll hämtade jag hem honom och det var så underbart kul att äntligen få göra det. Han var extremt gosig och kelen av sig direkt i fredags men så fort vi satte ner honom eller lämnade honom ensam gick han runt och jamade och letade överallt efter sina syskon och mamma. Igår sov han mycket hela dagen. Idag har han varit mer vaken och nyfiken och busat lite. Nätterna är dock lite småkämpiga då han ligger hos mig och Jonas. Inatt kallade Melvin och då hittade jag Roxy i hans säng, spinnande och hur kelen som helst. Han verkar vara väldigt trygg och harmonisk kattunge och såååå söt. Roligast av allt är att han tyr sig väldigt till Jonas, speciellt om nätterna då han ligger kloss intill Jonas och spinner så fönsterna skallrar! Och Jonas ja...han satt på golvet igår kväll och lekte med Roxy, helt på eget initiativ! Och han sa vid ett tillfälle att Roxy är den sötaste katt han sett.....se där!! 


   Igår började vi med plattläggning på vår garageuppfart och i carporten så äntligen får vi bort singeln. Killarna som gör jobbet är supertrevliga men framförallt jätteduktiga och snabba. När de gått hem igår hade vi tänkt ha en mysig lördag med taco och lite kallt rosé...men jag har ju lärt mig att livet bjuder både på trevliga och mindre trevliga överaskningar! Jag var på ica maxi när Jonas ringde efter mig. Han hade hackat gurka till vår taco-middag och klantat sig med kniven. Ett jättejack i fingert och blodet ville inte sluta rinna. Jag körde i ilfart hem och då hade han lyckats få ihop ett någorlunda tryckförband och satte sig i bilen och körde till akuten. Själv stod jag med alla ica-kassarna, två ledsna och uppskrämda barn och halvfärdig middag. Slängde snabbt in maten i kyl/frys, fixade klart middagen och lugnade barnen. Sen blev det duschning och lördagsmys framför soffan medan vi väntade på Jonas. Han kom hem relativt snabbt faktiskt med ett sytt finger och ett rejält bandage! Med nöd och näppe hade senan i fingert klarat sig..puh! Nu är Jonas portad i köket för ett tag framåt. Oliver hade svårt att komma till ro och var rädd för att drömma mardrömmar om allt blod och tyckte inte om att de sytt med "nål och tråd" i pappas finger och hade tusen frågor innan han somnade. Det var den kvällen det!


   Idag har mina föräldrar hälsat på. Dels för att fira sen morsdag och för att hälsa på Roxy. Vi grillade och satt ute i det fina vädret mest hela dagen. Plattläggarna höll på hela dagen och nu ikväll blev de klara och det blev verkligen superbra. Det ska bara fixas några spotlights och sen återstår lite snygga krukor och blommor som pricken över i:et. För er del ska ni nu få njuta av en massa bilder på Roxy. Klicka på varje bild om ni vill se dem i större format.


                

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards