Sylvia

Alla inlägg under februari 2018

Av Sylvia - 9 februari 2018 19:41


Hej fina...

Nu är det fredagsmys för fulla muggar här. Vi har ätit tacos och nu är godiset framtaget...även för mig! Det är tillåtet för mig på fredagkvällar.


Killarna är här och jag fick redan imorse träffa Melvin när han följde med för att lämna alla sakerna. Det är svårt att beskriva med rätt ord så att ni förstår HUR det känns att se sina barn igen efter en hel vecka utan dem.

Mitt hjärta tar glädjeskutt...på riktigt!

Eftermiddagen bjöd på ett utvecklingssamtal med Melvin på skolan. Mitt hjärta tog glädjeskutt igen!

Strax efter vi kommit hem hör jag det välkända moppeljudet som numera också förknippas med min Oliver. Tänk att jag faktiskt har en så stor kille som också är längre än mig.

Mitt hjärta tog glädjeskutt igen...på riktigt!

Alltså...som jag älskar dem. De är som natt och dag och ibland undrar jag hur dem kunnat bli så olika men oj vad glad jag är för att de är just mina.




SOFFMYS & KRAMKALAS

Fredagskvällen blir lugn med Talang på TV och inte så mycket mer än så men det är fullt tillräckligt.


Ta hand om er och njut av den kommande helgen.

Trevlig fredag!

Kram
S

Av Sylvia - 8 februari 2018 21:34


Gokväll fina ni...

Vet ni om att jag är så himla glad för att ni tittar in hos mig. Skulle så gärna vilja veta vem ni är. Jag känner ju många av er in real life men ni är många som smälter in i statistiken utan att ni ger er till känna ;)

Det hade varit väldigt kul att höra från er...vad ni heter, vad ni gör i livet och vad ni tycker om bloggen. Är det något ni saknar? Eller finns det något ni vill att jag skriver ännu mer om?

Bara en liten önskan från mig!




Idag har jag haft min nya tröja med guldtråd och trattärmar. Trivdes bra i den!

Som jag skrev igår har jag softat i dagarna tre så idag har jag kört på som bara den. Jag började med en storhandling. Har verkligen levt på torftiga rester från kyl och frys varvat med linssoppan och kycklingen jag gjorde i lördags, så jag behövde fylla på med allt.

Känns skönt att ha det någorlunda fyllt i kylen, frys och skafferi när barnen kommer.


De hade tulpaner till bra pris på Ica så helgens bukett är inköpt. Tänk att jag har kvar några av de rosa rosorna som jag fick för fjorton dagar sedan. Fantastisk kvalité, men de lär inte överleva helgen.

Resten av kvällen har jag städat!

När klockan var halv nio kom jag på att jag glömt äta kvällsmat...ooops. Snabbade mig med det sista och gjorde mig två goda smörgåsar med gott pålägg. Sååå skön känsla med ett nystädat hem och nya snittisar. Jag är redo för helg! 


Lilla snuttan...ja hon har inte gjort många knop :)

Imorgon kommer mina älskade skitungar och det ska bli härligt att få krama om dem. Helgen ser ut att bli mysig. Två fotbollsmatcher på hemmaplan (perfekt) och på lördagkväll blir det mellomys med familjen Lilja här hos mig.

Ps. Idag kom mina nya glasögon..tjohooo...har dock inte hunnit prova dem!

Kram
S

Av Sylvia - 7 februari 2018 21:44


Hej där...

Kylan består! Det snöar till och från och vinden är så isande kall. Man vill överhuvudtaget inte vara utomhus.

Jag fryser mig igenom dagarna, påväg till jobb, på kontoret, påväg hem och hemma. Är så trött på att frysa!


Jag längtar efter värme och sol. De där soldränkta dagarna och de där underbara ljumma kvällarna.


Mmm...tänk att få ligga där i sanden vid Rydebäcks brygga. Förra årets sommar bjöd inte på många soldagar vid stranden.


Jag hoppas verkligen sommaren 2018 blir fin. Jag älskar våren och sommaren och längtar så....


Livet känns lite enklare att leva då!


Denna veckan har jag gjort absolut ingenting. Jag har en to-do-list men den ligger kvar oavbockad.

Jag har bäddat ner mig i soffan när jag kommit hem och sen stannat där...i måndags, i tisdags och idag. Det känns supertråkigt men samtidigt har jag inte orkat göra något annat! Och jag har tillåtit mig att göra ingenting. Jag har frusit så mycket att jag inte förmått mig att lämna min plats där i soffan under filten. Idag känner jag mig dessutom svag i kroppen, snuvig och tung i huvudet.

Men jag har gjort en vettig sak ikväll faktiskt...ingefärsshot!

Imorgon är sista chansen att ta tag i min to-do-list innan killarna kommer på fredag. Så imorgon blir det full fart! Handla, städa, tvätta och säkert något mer som jag inte kommer på just nu.


Jag längtar ihjäl mig efter killarna!!!
Det ska bli så skönt att få ha dem här igen.
Lite liv och rörelse och alla de där måstena som sen får mig att bli helt slut :)
Jag längtar efter att se Melvin och hans kompisar brottas på tisdag och jag längtar efter att höra moppeljudet från Olli när han kör ner i garaget och kommer hem.

Jag längtar efter att ha killarna här hemma...det är inget riktigt HEM när de inte är här.

Hoppas ni har haft en fin kväll. Snart är det dags för sängen.


Ta hand om er.

Kram
S

Av Sylvia - 5 februari 2018 20:50


Hej fina...

Det har varit allt annat än varmt idag kan man väl säga. Det var -8 grader när jag gick till stationen imorse strax före åtta. Tur man inte har så långt att gå. Det är något längre att att gå från stationen i stan till kontoret dock...och det kändes. Kylan bet tag i kinderna!

Men vad underbart att få se solen idag igen. Solens strålar inger hopp.
Dagarna har blivit mycket längre och trots minusgraderna och snön känner jag att vi närmar oss våren för varje dag.


Lite vår inomhus hos mig....pärlhyacinter och några kvistar från ett körsbärsträd.

Idag har Oliver varit i Hestra med skolan och åkt skidor. Snacka om perfekt väder för en sådan dag :)

(Lånat en bild från skolans instagramkonto.)


Det ser fantastiskt fint ut!

Min dag började med mååånga snooooozningstryck. Men så kom jag på att det var vägningsdag och det kändes som om vågen skulle vara snäll. Kom ur sängen och hasade mig in till vågen i badrummet.


Mmm...som jag misstänkte! Lite bättre siffror idag än mot hur det såg ut förra veckan. Minus 1,3 kg och nu känns det på byxorna...jäkligt nice!

Vet inte om jag vågar prova mina gamla byxor som jag inte kommit i på ett halvår....ska kanske vänta en vecka till.

Från årsskiftet har 4,3 kg försvunnit från mig. Planen är att tappa ca 3 kg till men det är ingen brådska. Jag har brutit ett felaktigt mönster och hittat rätt tänk igen.


Idag är det den internationella Nutelladagen. Älskar bilden ovan!

Jag är tokig i choklad och har absolut ingen karaktär. Hade jag haft en Nutellaburk hemma hade jag lätt kunnat sätta skeden i burken och ätit halva på en gång.

En kväll i veckan, oftast fredagar, tillåter jag mig att proppa mig full av choklad...mmmm...LOVE IT!

Men sen återgår jag till sunt tänk igen. Det verkar fungera.






Jag är fortfarande sååå nöjd med mina naglar.

Fin kväll på er!

Kram
S

Av Sylvia - 4 februari 2018 17:50


Hej där...

Har ni haft en fin söndag? Dagens vinterväder bjöd både på snövit mark och sol från en blå himmel. Härligt vinterväder!

Min dag började med en inre oro för att jag inte räcker till för någon jag försöker hjälpa. Hjälp till självhjälp...men det funkar inte.

Jag kämpar, mer eller mindre varje dag med att lyfta mig själv och med att jobba med ensamheten som ibland är skön men som ibland känns tung. Jag bär på tankar och funderingar om livet som varit och kring livet som pågår just nu men även tankar kring hur livet kommer att se ut i en framtid.


Jag kämpar med att hålla huvudet högt och fylla dagarna med innebörd. Jag kräver inget från någon annan. Jag tar ansvar för mig själv. Jag begär aldrig något av någon annan. Jag ber sällan om hjälp.

Jag orkar inte bära någon annans ensamhet också. Ibland orkar jag bara vara stark för mig själv.

Alla har ansvar för sitt liv och man kan välja vad man gör med sin dag.

Efter en fulltecknad vecka behöver jag ladda med ny energi och det gör jag efter bästa förmåga.


Idag ville jag bara vara.... Ta dagen som den kom. Men jag fick ångest på grund av dåligt samvete. Jag var tvungen att åka hemifrån...



Chillas klor skulle klippas och i samband med det tog jag mig till stan och Fria Bad. Hela strandpromenaden kryllade av söndagsflanörer. Härligt! Jag parkerade vid Norra Hamnen och gick sedan en lång promenad. Bästa sättet att rensa huvudet.


Fantastiskt väder och jag kände hur min oro la sig något.

Ibland vill jag bara fly....långt bort från alla. Bara ta hand om mig själv och bara umgås med människor som ger mig energi.


Tyvärr blev jag inte kvitt mitt dåliga samvete som hängt över mig även ikväll. Det har tagit udden av min lediga dag.

Imorgon väntar en ny vecka!

Ta hand om er

Kram
S

Av Sylvia - 3 februari 2018 19:29


Hej fina...

Vaknade till en ganska oplanerad lördag men ändå med en agenda. Vaknade dessutom tidigt och bestämde mig för att stiga upp och mysa av lördagsmorgonen.


Idag hade jag bestämt mig för en en Sylvia-dag!

Det är inte ofta jag skämmer bort mig själv och kanske just därför kände jag att det var dags nu. Jag önskar att jag kunde göra både ansiktsbehandling, naglar, fixa håret och köpa en massa nya kläder oftare...ja ALLT kvinnligt men som också kostar en slant.

Problemet är att det ger mig ångest när och om jag slösar pengar på mig själv :(

Men igår bokade jag in en tid för att göra gellacknaglar idag.


Jag tog tåget in till stan lite tidigare och strosade runt lite på stan. Svinkallt!! Var tillsist tvungen att gå in på hotell V för att värma mig med en kopp kaffe!!

Kollade först på rean men jisses vad mycket skit de plockar fram ur sina gömmor. I de mer exklusiva butikerna kan man säkert göra några klipp men då blir det oftast ändå dyrare än om man handlar på ordinarie pris i de billigare kedjorna.

Hittade en söt knytblus som jag kommer kunna ha glädje av nu och hela våren och sommaren. Köpte även en stickad tröja med guldtråd och fina ärmslut.....


...och ett glosstick i min favoritnyans Toffee Pop.

Blev jättenöjd med både inköp och naglarna. Framförallt njöt jag av varje minut av att få sitta och bli ompysslad i en hel timme medan de fixade mina naglar. Det är mina egna naglar men med gellack i vit ombre.


Kom hem lagom för en sen eftermiddagskopp och efter det har jag gjort ett storkok av linssoppa och stekt kycklingfilé. Nu har jag mat till hela veckan...lite tjatigt att äta det varje dag kanske :)


Nyttigt, gott och väldigt ekonomiskt.

Ikväll blir det MELLO...det blir en mysig avslutning på en Sylvia-dag!

Kram
S

Av Sylvia - 2 februari 2018 19:53


Gokväll...

Efterlängtade helg du är här!

Ikväll är det inte mycket som får mig att lämna soffan.

Jag försöker njuta...men fasiken också...när ska jag någonsin vänja mig vid den känslan som gnager i mammahjärtat varje gång jag lämnat killarna för sin pappavecka?


När jag kom hem från jobb packade jag killarnas saker och körde till huset. Oliver tog moppen och Melvin var redan där. Tur för de hade inte fått plats i bilen...iaf inte båda två.

Efter det handlade jag lite gotte till mig själv. Fredagarkväll är ju min chokladfrossarkväll!

Mmmm....ums!


Jag mår redan illa av att jag tryckt i mig alldeles för mycket...haha...synd det är om mig va?!?

Vågen visade plus 0,2 kg i måndags men jag kände mig svullen i kroppen hela dagen och när jag vägde mig i tisdags var de 0,2 kg borta och ytterligare 0,4 så det går åt rätt håll.


En brudorkidé och två krukor pärlhyacinter följde med mig hem förutom chokladen. Har ändrat om lite bland växterna här hemma nu ikväll och amaryllisen från i julas sjunger på sista versen och har nu blivit en snittamaryllis.

Rosorna från förra fredagen har fått konstgjord andning. De som inte nickat helt har kortats ner och portionerats ut i mindre vaser.


Jag hoppas få njuta av dem några dagar till nu.

Ha en skön fredagskväll! Jag ska försöka njuta av min.

Kram
S

Av Sylvia - 1 februari 2018 20:15


Heeeej...

Oj vilken vecka det har varit både hemma och på jobb. När jag klev innanför dörren efter arbetsdagens slut och båda killarna flög ut ur sina rum och bombaderade mig med tusen saker så kände jag bara hur all ork tog slut!

FöRLÅT...jag älskar mina barn men jag är bara människa. Efter veckans 14 tillträdesmöten på jobb, varav 7 var idag OCH alla aktiviteter hemma varje kväll denna veckan, ville jag bara komma hem och ta det liiiite lugnt. Gärna tillsamman med killarna eftersom det känns som om jag inte fått träffa dem!



Mamma...jag ska ha matsäck med på simningen imorgon, mina badshorts är i huset, passar dem fortfarande, jag är hungrig, vad blir det för mat, åh nä inte de hamburgerbröden de är inte goda, kan du förhöra mig inför provet imorgon.....

Jag hann inte ta av mig jackan ens!

Det blev ett besök till affären direkt. Därefter middagsmat och förberedelse av matsäck. Nu snurrar tvättmaskinen och jag har förhört inför prov och peppat för mer plugg (det gick inte fram verkar det som). Jag har rotat igenom min förvaring av vinterkläder i källaren i jakt efter skidjacka och byxor för att se om de kan passa Oliver (de ska iväg på någon skiddag på måndag).

FöRLÅT igen...men jag är så trött att jag känner mig gråtmild.


Det kommer att gå över. Jag fokuserar på de goda...att det trots allt varit en bra vecka.

Alla möten på jobb har gått strålande och det har flutit på som jag planerat. Jag klappar mig själv på axeln!




Det hade varit väldigt skönt om det varit fredag idag :)

Gnälligt inlägg I know!!!

Nu har iallafall lugnet lagt sig. Tvättmaskinen piper säkert snart och då är det dags att hänga tvätt men fram tills dess har jag bäddat in mig i en filt i soffan och försöker landa lite.

Och vet ni vad...idag har jag beställt något jag behövt ha sedan några år tillbaka..nämligen ett par glasögon. Jag tänkte att det blir billigare i längden om jag kan använda glasögon någon dag i veckan och därmed spara in på mina linskostnader. Det är såklart billiga glasögon beställda på nätet men jag tror de blir bra!

Såhär kommer jag se ut i dem...


Kram
från en trött tjej

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards