Sylvia

Alla inlägg under augusti 2017

Av Sylvia - 2 augusti 2017 11:14


God förmiddag!

Solen skiner och frukost nr 2 intas på balkongen.


Klockan ringde 07:45 imorse igen och en trött Olli och jag tog en snabb macka för att komma igång. Det är andra teoridagen och ett nytt fyratimmarspass för Oliver.

Moppeskolan ligger lite off så han behöver skjuts både dit och hem och eftersom vi inte känner någon annan av kurskamraterna blir det ingen samkörning vilket begränsar oss övriga i familjen.


Melvin fick iallafall möjlighet till att hänga med Melker till Ribban i Malmö och någon slags vattenhinderbana igår.

Jag låter nog bitter...jag vet...men jag försöker förlika mig tanken att denna semesterveckan inte kommer att innehålla någon sovmorgon eller spontana semesteraktiviteter med killarna.


Chilla blev iallafall klippt igår medan killarna var iväg och är nu sommarfin och en hel storlek mindre :)


Igår kväll var vi hembjudna till vänner till Jeppe i Höganäs.


Vi blev serverade hemmagjorda hamburgare direkt från grillen med nybakat bröd och en massa goda tillbehör som picklad rödlök och egengjord hamburgardressing.

Supergott!


Vi kunde till och med sitta ute och äta om än med någon enstaka regndroppe då och då.

Himlen öppnade sig (till slut) precis när sista skeden cheesecake nådde min mun och alla rusade in i huset!

Resten av kvällen spenderades inomhus i detta charmiga hus från sent 1800-tal med tända ljus. Återigen med en känsla av höst...tyvärr!


Frukost nr 2 intas alltså just nu på balkongen. En sömndrucken Melvin äter sin nyinköpta ostbulle i soffan.

Morgonmys!


Jag köpte en bukett rosor på Ica i måndags när jag veckohandlade. När jag packade upp matkassarna hemma hade fyra av de tio rosorna blivit kapade som av en giljotin :(

Istället för att kasta dem står de nu i ett glas tätt ihop och än lever de :)

Det blir inte alltid som man tänkt sig men det kan bli bra ändå....liksom!

Så försöker jag tänka.


Idag var planen att vi skulle åka till Bakken. Det ska vi fortfarande eftersom det är typ enda dagen det är möjligt för att få ihop det!

Vi kommer att åka direkt när Oliver är klar med sitt teoripass. Det bli ett gott gäng...Jesper, Anton och Alma, jag, Melvin och Oliver, Jenny och förhoppningsvis Jimmie samt Melker och Doris.

Det kommer att bli en toppendag tror jag :)

Vad ska ni hitta på?

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards