Sylvia

Alla inlägg under augusti 2017

Av Sylvia - 13 augusti 2017 00:10


Hej där ute....

En trött och vilsen själ med massor av tankar bloggar till er ikväll.

Borde sova för jag är sååå trött. Men jag vill inte att det ska bli söndag. Inte just nu!

Jag/vi hade en plan för denna dagen och delvis blev det som det var tänkt.

Men delvis inte....



Vi tog en biltur till Kullabygden men alla ville inte med. Det blev bara Jeppe, jag och Alma. Inga mutförsök hjälpte och även om det igår var tummen upp för att följa med så var det alltså tummen ner idag!



Vi besökte Lager 157, Magasin 36 med saluhall och allt. En kofta och en tröja blev inköpta till mig själv. Ingen idé att göra inköp till dem som inte ville följa med.



Efter Höganäs körde vi till Ängelholm, en mysig stad med en trevlig gågata.
Här åt vi sen lunchbuffé på Yazhou.


Mysigt men jag kände mig splittrad när jag åkte iväg utan killarna så här sista lördagen innan skola och jobb drar igång. Det dåliga samvetet ni vet...även om de valde själv att stanna hemma och spela.

Dessutom ringde pappa och mådde mindre bra :(


Jag kom hem på eftermiddagen och var hyfsat nöjd med dagen trots allt. Killarna hade inte saknat mig!

Men sen blev det delade meningar igen...

Tanken var att äta hemma hos Jeppe men killarna ville vara hemma!

Punkt slut!

Jag känner mig splittrad och villrådig. Självklart ville jag inte åka iväg utan dem och kanske är det rätt att de får tycka till? Jag försökte ha en dialog men det gick sådär...

Jag har mer och mer börjat "leva och tänka familjeliv" med Jeppe och hans barn.

Det blir svårt när man vill vara alla till lags.

Vi stannade hemma i Rydebäck.

Kvällen blev ensam...Killarna gick in på sina rum till sina spel och kompisar online...och där satt jag själv :(

Miljoner funderingar och känslor....men tyvärr inte så många lösningar. Det finns såklart ingen mall för skilsmässor, nya familjekonstellationer, olika hem och olika rutiner.

Det ger sig kanske?!

Sov gott
Kram
S

Av Sylvia - 12 augusti 2017 09:38


Go'morgon på er...

Nu är semestern och sommarlovet över och en vanlig helg har tagit vid.

Som alltid är känslorna blandade. Det är skönt att komma igång igen med rutinerna som både skola och jobb ger. Samtidigt så känner jag ju att mina semesterveckor inte blivit helt som jag önskat.


En bild från badet i Halmstad föll bort igårdagens inlägg...


Melvin redo att göra bakåtvolt från 3-meterstrapetsen. Att man ens kommer på den idéen :)

Igår åkte vi till Danmark...igen!

Helsingør var vårt mål och några sköna timmars strosande på de danska gatorna.


Alma och Melle åt røda pølser på torget och jag och Jeppe valde smørrebrød på en liten restaurang på gågatan.


Vi hamnade mitt i invigningen av en fotbollscup, Kronborg cup och flera lag från Helsingborg kom skrålande och glada.

Alma provar solbrillor :)


Vi besökte diverse butiker och till min stora glädje hittade vi Søstrene Grene.

Kul att kunna handla lite smått till liten kostnad.


Ljusstakarna köpte jag på Søstrene Grene när vi var i Kph och idag kompletterade jag med timglaset. Skålen är också från Kph-helgen, inköpt på Magazine du Nord.


När man besöker Helsingør måste man ju äta glass från Brostaede flødeis...


...och köpa blommor på torget.
En bukett rosor och ett spökträd fick följa med hem till Sverige!

Oliver var på bio igår med kompisarna. De såg...



Usch och fy för skräckfilmer!!!

Idag är det lördag :)

Just nu sitter jag och dricker kaffe till Nyhetsmorgon med TV4. Vädret är som vanligt inte särskilt somrigt och vi ska strax ge oss iväg på en liten biltur.

Ha en fin lördag!


Kram
S

Av Sylvia - 11 augusti 2017 13:41


Hej där...

Nu sitter jag och Melvin på tåget påväg mot nya mål :)

Igår var vi i Halmstad på Arena bad. Jag, Oliver, Melvin, Alma och Jeppe tryckte in oss i min lilla Micra och körde hela vägen till Halmstad.


En mysig heldag med massor av mer eller mindre graciösa hopp från trampoliner. Vi åkte rutschkanor och klättrade på vattenhinderbanan. Först efter fem timmars badande fick vi med oss barnen ut till bilen.

Högsta betyg till detta fräscha badhus. Inte alls stort men varmt i alla bassängerna, rent och fräscht, ordning och reda. Det fanns allt man behövde från hopp, bus, bubbelpool till en ström och motionssim. Bra omklädningsrum med bastu. Man kunde ha med egen matsäck in i badhallen vilket vi hade även om det fanns en liten cafeteria med förhållandevis bra priser. Inträdet var till och med helt ok. Vuxen 75:- och barn t o m 17 år 55:-. Hit åker vi gärna igen.

[Bild]


Badandet fortsatte sedan hos Jeppe...för vissa :)

Simhud mellan tårna!!!

Idag är det...

F R E D A G

Vi hörs igen!

Kram
S

Av Sylvia - 9 augusti 2017 23:32


Go'kväll...

Hur många av er har fortfarande semester?

Fotbollen är full igång igen och de flesta av de jag känner har börjat jobba. Den där riktiga semesterlunken har aldrig riktigt infunnit sig denna semestern. Det har varit moppekörkort med tider att passa och plugg långt in på kvällarna. Sen den där fotbollen! Träningar och Eskilscupen och nu idag seriestart.

Och...vädret....


Vi började dagen med mysfrulle! Jeppe och Alma hade ju sovit över hos oss inatt. Melvin och Alma gick och köpte frukostbullar till oss och kissade Chilla.


Strax efter ett tog vi oss in till stan. Jag hade tid för mammografi och ikväll har Melvin spelat match så vi kunde inte göra någon längre utflykt.


Bakpotatis med skagenröra på Petters uteservering det satt fint. Man blir liksom helt överlycklig över att man kan sitta ute och äta!!


Alma, Melle och Jeppe höll till i Kärnanparken när jag gick bort till lasarettet för mammografin. Jag tycker det är helt fantastiskt att man får gå regelbundet och kostnadsfritt på mammografi. Det tog 10 minuter och personligen tycker jag inte att det är så obehagligt som många upplever det.

Däremot är det lite nervöst att vänta på svaret som jag lär få göra några veckor nu.


Ikväll var det alltså seriepremiären och Melvin spelade 11-mannamatch mot ett år äldre Ödåkra hemma på Rydebäcks IP. Vinst med 5-1 och ett bra sätt att starta serien :)

Alma valde att hänga med oss då Jeppe skulle på handboll. Härligt att hon vill vara med oss tycker jag.

Nu säger jag godnatt och laddar för morgondagens aktivitet med lite sömn. Kika in under morgondagen så får ni se vad för aktivitet det blev.

Kram
S

Av Sylvia - 8 augusti 2017 17:26


Hello...

Igår ställde vi INTE någon klocka!!

U N D E R B A R T

Efter en lugn morgon med frukost och korsord på balkongen...precis i min smak...och pannkakor till killarna när de vaknade, åkte jag och Melvin till stan.


Promenad i Kärnanparken med de här två.


Soligt men blåsigt!

Kärnanparken är verkligen fin och man är här alldeles för sällan.


Igår kväll hade vi officiell invigning av Jeppes trädäck med alla barnen och Jeppes föräldrar.

På menyn stod grillad kyckling och kött, majskolvar och halloumi, kokt nypotatis, purjolökspaj, sallad och diverse såser.


Vi åt och barnen provade bubbelpoolen.


Melvin och Alma låg i hela kvällen mer eller mindre :)


Till kaffet hade jag bakat blåbärskladdkaka och vanlig chokladkladdkaka. Glömde ta foto på dem tyvärr. Blåbärskladdkakan var såååå smarrig.

Ska skriva ner receptet till er vid tillfälle.


Innan jag och barnen körde hem var det min och Jeppes tur att bubbla. Varmt och skönt!

Idag vaknade vi till S O L!

Alma och Jeppe kom med bullar till oss efter att de vinkat av Anton som skulle med kompisar till en stuga i Strömstad.


Vi klurade på vad vi skulle hitta på idag och vi enades om stranden.

Min 2:a stranddag för i år och den första på semestern.


Underbart att få känna solstrålarna mot huden och sanden mellan tårna.
Så sorgligt att det inte blivit fler tillfällen denna sommaren.


Alma och Melvin badade och busade i vattnet och sedan slumrade dem en stund på filten. Mysigt!


Vi började prata om en grillkväll på stranden men molnen tätnade givetvis ju längre in på eftermiddagen vi kom och nu har den idéen släkts.

Vi ska mysa ändå och ha sovis hos oss :)


Kram
S

Av Sylvia - 6 augusti 2017 21:45


Hej där...

Ligger i soffan med Chilla och Melvin och myser efter ännu en fotbollsdag. Oliver hänger på sitt rum.
Jag har inte sprungit en meter ändå är jag såååå trött!

Vindpinad och helt slut.

Att killarna är trötta är ju INTE så konstigt.

Imorse ringde klockan 07:00. Oliver hade samling 08:10 här på Rydebäcks IP. Fantastiskt skönt med en match på hemmaplan vilket gjorde att jag kunde äta frukost och duscha i hyfsat lugn och ro.

Idag var det vinna eller försvinna för Oliver och hans lag FortunaVallåkra. Killarna spelade riktigt bra mot Ödåkra och det stod 0-0 när matchen var slut. Oliver sträckte baksidan av låret i slutet av andra halvlek och hade riktigt ont. Det smällde till högt i hans lår i en närkamp! Är det en bristning är det ju inte kul. Lång paus från fotbollen isåfall :(

Matchen avgjordes på straffar och våra killar fick tacka för sig för denna gången!

Olli sitter ner till vänster i bild i väntan på straffläggning.

Jag tråkar kanske ut er med en massa fotbollsbilder och tjat om matcher och så....men det är sista inlägget om Eskilscupen....för detta året :)

Sol och regn om vartannat idag också!

Melvin spelade sina tre matcher på Västergård (14:00, 16:00, 18:00).
Tolvåringar (även åldrarna under) får ju numera inte spela om poäng (eh...jo...sant!!) så de fick spela hela tre matcher idag också. Ingen åker liksom ut!

Vinst i alla tre och totalt 7 vinster och två förluster. Killarna räknar, föräldrarna räknar, alla räknar...men vi ska ändå skydda våra små från verkligheten på något vis. Sport handlar väldigt mycket om att vinna eller förlora, vad tjänar man på att ta bort själva tävlingsmomentet? Är det inte bra att få lära sig att ibland vinner man, ibland förlorar man...bara man spelar enligt spelets regler och har kul!




Tre fotbollsdagar och jag har sett ungefär 17-18 matcher :) Mina killar har spelat 14 stycken och sen har vi sett några andra också.

Jag och Jeppe stack bl.a iväg till Filborna och såg hans systers son spela för Eskilsminne mellan Melvins matcher idag.

Nu vilar vi från fotbollen några dagar och tar tacksamt emot en veckas sommarlov och semester till.

Det behöver vi!


Over and out!

Kram
S

Av Sylvia - 5 augusti 2017 18:21


Hejhej....

Den här mamman har precis slumrat en stund i solen på balkongen med korsordet i knäet :)

Inte ens choklad kunde hålla mina ögon öppna!


Eskilscupen har dragit igång och igår började vi dessutom dagen med en nervös Oliver (och mamma) som skulle skriva två prov i moppeteori.

Lämnade honom kl 09:00 och hämtade hem honom tre timmar senare med ett stort leende. Han hade klarat de två proven som krävs för att få börja köra :)

Sååå glad!!

Så till fotbollen...

Melle spelade tre matcher igår (14:00, 15:20, 17:20) på Västergårds IP och Oliver spelade två matcher (15:30 på Olympia och 18:00 på Västergård).

Elias mamma Therese och familjen Lilja och jag hjälptes åt med logistiken för våra fotbollskillar.


I pauserna följde vi de andra lagets matcher.

Eller ja...alla följde inte matcherna med samma entusiasm :)

Alma och Doris fnittrade och tuggade godsaker och hade fokus på helt andra grejor där under paraplyerna!


Himlen fullständigt öppnade sig två gånger under gårdagen då regndropparna föll tunga som hagel. Att alla åskådare och spelare blev blöta är ett understatement.
Lite åska fick vi också :(




Killarna var så våta in på underkläderna och även vi som stod med skydd var helt dyngblöta.


Vi var så trötta och frusna efter gårdagen och kvällen blev kort. Efter tvätt och duschar och logistikplanering inför dagens matcher somnade vi alla tre i samma stund vi la huvudet på kudden.


Idag ringde klockan okristligt tidigt!

Samling på Harlyckan för Melvin 07:30.


Tre nya matcher för Melle (08:00, 09:20, 11:20) på Harlyckans IP.

Trevligt att få träffa dig Nettan (som tjänstgjorde i kiosken). Vad skulle Eskilscupen vara utan alla dessa eldsjälar till fotbollsföräldrar?

Oliver spelade två (10:30 på Olympiafältet och 13:00 på Västergård).

Samma samarbete idag med Therese och Lilja's.

Det är inte lätt att få ihop det ensam med två fotbollskillar och en hund.

Tusen tack!!


Chilla var med de två första matcherna sen fick hon vakta hemmet hos Jeppe.


Sol IBLAND men mest regn idag också.

Regnjacka och gummistövlar är det som gäller.




En tapper Alma som är sådär lagom fotbollsintresserad!

Och...så har vi en mer intresserad fotbollsmamma i bakgrunden, Marie Wallertoft.

Ja...så har dessa två dagar sett ut hitintills.

Trötta barn och en trött mamma vilar nu upp sig här hemma på Stationsgatan i Rydebäck. En ny maskin tvätt rullar med blöta och illaluktande matchkläder.

Lite käk kanske?!?

Imorgon väntar nya matcher!

Kram
S

Av Sylvia - 3 augusti 2017 22:29


Go'kväll...

Vi fick en fin och rolig dag på Bakken igår.

Regnet föll i Helsingør men det lämnade vi kvar på vår resa mot Klampenborg.


Det var mycket folk på Bakken men vi kunde åka på bra ändå. Alla fyra killarna sprang runt själv och de hade bara en mattid och en hemtid att passa.


Vi åt buffé på ett ställe där läsken kostade mer än barnens mat...visade det sig!! Jag valde stora läsk och vi fick in tre glas på vardera 0,75 cl och som visade sig kosta 65 DKK STYCK. Ni kan tro att jag tvingade barnen att dricka upp!

Sjukt pris....eller hur?!?

(Lärdom...är buffépriset billigt, kolla priset på drickan innan ni beställer.)


The gangstakidz!!


Melvin med Anton och Olli i bakgrunden påväg in i spöktunneln....huah...!


Mellanmål!!

Alma & Doris

En väldigt lyckad dag som sagt och vi kom hem till Rydebäck vid midnatt.

Trötta men nöjda med vår utflykt trots att det fick bli en halvdag.

Idag vaknade vi upp till en grå himmel och ösregn. Vad är det med detta sommarväder? Melvin åkte iväg på paintball-kalas och vi två andra, Olli och jag försökte ta tag i dagen.

Vädret i kombination med ett samtal med en ledsen pappa som brottas med biverkningar av cancerbehandlingen och de långa väntetiderna mellan de många läkarbesöken och mammas treåriga dödsdag blev för mycket för mig idag.

Jag har varit ledsen och inte ens kommit in i duschen.


Jag haft ljusen tända för mamma hela dagen. Tänk så sorgligt livet blir ibland.

Tre år!

Minnena lever för alltid kvar.


Trots att jag mest bara velat ligga kvar i sängen hela dagen har jag försökt tvätta undan och plugga teori i flera timmar med Oliver.
Framåt kvällningen pluggade han hos sin pappa i huset.

Imorgon är det två prov som ska avklaras.


Alma och Jeppe tittade förbi framåt seneftermiddagen. Jag hade haft en liten förhoppning om att vi skulle sticka in till stan allihopa och kolla invigningen av Eskilscupen och Hx-festivalen men vädret ville annorlunda.

Ösregn och åska fick oss att stanna inne och spela yatzy och äta tacos istället.

Detta väder knäcker mig långsamt :(


Inomhusmys är helt ok...på höst- och vinterhalvåret. Möjligtvis någon dag på sommaren MEN bara om vi haft massor med varma stranddagar först!

DE lyser med sin frånvaro.


Eskilscupen drar igång imorgon!

Fem matcher står på fredagens agenda och jag ska försöka klona mig...alltid lika kul när det kör ihop sig. En stor skillnad är att Jeppe finns vid min sida så det ska nog lösa sig.

Nu ska jag hoppa i gummistövlarna och regnrocken och ta ut Chilla på sista kissturen.

Sov gott & kram från mig!

//S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards