Sylvia

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2017

Augustis sista dag!

Av Sylvia - 31 augusti 2017 21:39


Go'kväll på er...

Kände ni lukten i morse?

L U K T E N av H ö S T


Mmmm...jag gillar den doften, precis som jag gillar doften av salt och tång från havet.

Årstidernas dofter!


Idag kom vi upp i tid :)

Som vanligt tog jag och Chilla tåget till stan. Jag tror inte det går en dag utan att någon kommenterar henne. Min lilla sötis som många tar för valp fortfarande och som får många att dra på smilbanden när hon struttar fram på stan med mig i släptåg.

Det har varit en bra och effektiv jobbdag. Vi fick se bilderna på oss själv som vi tog till vår hemsida i Oxhallen i början av sommaren.

S U C K

Blev inte nöjd! Inte fotografens fel precis (för vi har den bästa) men håret var inte bra, klänningen som kändes klockren när jag valde den blev inte alls fin på bild och det blev alldeles för mycket ben på ALLA bilder.

S U C K

  



Jag kom hem 16:40 som jag gör numera. Stekte lite korv och serverade killarna dessa med bröd. Inga räkor idag inte! Sen blev det Väla för mig och Melle. Han behövde klippa sig inför skolfotograferingen imorgon. Vi passade på att köpa gummistövlar också inför stundande skolläger.

Oliver har fortsatt hela eftermiddagen och kvällen med plugg av moppeteori.


Ikväll tog jag mig lite tid till att fixa med naglarna. Valet föll på blått!
HM's nagellack och färgen heter "Clean slate".


Igår hade jag så jäkla ont efter getingsticket. Nacken gjorde ont och var jättestel. Kände mig konstig och varm i kroppen. Idag har det varit mycket bättre. Jag kände stor skillnad på nacken direkt när jag vaknade och svullnaden och klådan har lugnat sig. Tänk vad ett litet piller kan göra!

Jag ska fortsätta ta en tablett till om dagen i några dagar till så ska det nog bli riktigt bra.

De där getingarna!! Jag gillar dem INTE.

Imorgon är det fredag och mina gulliganer ska lämna mig för sin pappavecka.

Själv ska jag på date :)

  



Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards