Sylvia

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Bussresa i kubik!

Av Sylvia - 27 juni 2012 19:34

   Det är inte ofta tjejerna är övertaliga i detta hus, men så är det faktiskt nu några dagar! Jag, Wilma och Zimba!

Jonas, Oliver och Melvin har åkt till stugan i Röstånga för lite grabbmys. Det gjorde dem förra sommaren också den veckan jag jobbade och de var lediga. Måste erkänna att det är ganska skönt här hemma även om jag vet att jag kommer att sakna dem om några timmar när jag ska gå och lägga mig alldeles ensam.



   En halvtimme före arbetsdagens slut idag fick jag en idiotidé! Vi var ju på Ikea och Väla i söndags, delvis för att fixa skor till barnen, men även för att köpa porslin på Ikea till min födelsedag. Jag har önskat mig en ny fin servis som givetvis var slut när vi var där. Kollade lagersaldona på Ikeas hemsida idag och nu hade allt kommit in, men inte i några mängder. Så jag fick då för mig att ta bussen ut till Ikea (J har ju bilen) och köpa min present (8 mattallrikar, 8 dessertskålar och ett serveringsfat). Det skulle visa sig bli väldigt tungt! Som tur var ligger busshållsplatsen nära Ikea. Fick sedan byta på Knutpunkten till 219 för att ta mig vidare hem till Rydebäck. Det är ju en liten bit att gå från busshållsplatsen hem till oss....jag tror jag släpade armarna i marken sista biten!! Men ack så nöjd jag är!!


   Jaha....vad ska jag nu hitta på då? Skulle kunna gå ut och gå, men orkar faktiskt inte efter dagens övning. Har ju liksom precis kommit hem nästan. Bussresan hem tog en timme... Tror jag ska diska mitt porslin och göra plats i köksskåpen, sedan blir det nog fotboll............! En skada jag fått genom att umgås med övriga delar av min kära familj.


   Måste bara visa min fina strandväska (för jag har hoppet kvar...) 30 kr på TGR   


 


                              



                                


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards