Sylvia

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Röj

Av Sylvia - 25 april 2012 19:11

   Onsdag och halva veckan är avklarad!


 Terrassmarkisen är beställd och vi åtskilliga tusenlappar fattigare....suck! Smakar det så kostar det. Kan krasst konstatera att drömmen om en Fatboy hängmatta får vänta till nästa sommar! Men jag kan ju ta min solstol och sätta mitt på gräsmattan, fälla den till helt liggande läge och titta upp på molnen som flyter förbi långt där uppe. På så vis känns det ju som om man rör sig fast man ligger stilla...nästan som om man gungar i en skön hängmatta, eller...? Det ska iallafall bli grymt skönt att få en markis. Det har jag verkligen saknat från vårt förra hus. En markis får altanen att bli ombonad och håller värmen kvar där under långt in på sommarkvällarna. Den skyddar även mot lite lätt sommarregn (som det såklart inte kommer att bli så mycket av i sommar) och är billigare än ett uterum! Om tre till fyra veckor ska den vara på plats.


   Har fått lite extra energi de senaste dagarna (så efterlängtat)! Har röjt i hela vår lilla tvättstuga nu några dagar. Fixat i skåpet med handdukar, sängkläder och dukar. Hade en massa gamla, tråkiga handdukar kvar från min första lägenhet!! I ett annat skåp har alla rengöringsmedel, wetextrasor och annat smått och gott fått sin plats i läckert gröna korgar. OCH äntligen...i fotbollskåpet där killarna trycker in och drar ut sina träningskläder, fotbollsstrumpor, benskydd och vattenflaskor, har det blivit riktigt organiserat och rensat. Så himla gött....! Har stört mig så länge på oredan och det känns riktigt bra att få röjt. Det låg tex flera par av Olivers och Melvins gamla fotbollskor kvar och tog plats helt i onödan.

                                                  
                                      


    I förra veckan kom det tre änder gående på vår gata. Liten ovanlig syn får jag säga. Oliver och Melvin matade dem med lite bröd och sen tänkte vi inte mer på det. Men så i helgen kom dem igen, samma tre, tror vi! En hona och två hanar. De stod utanför vår dörr när vi av en slump öppnade. Vi gav dem lite bröd igen. Någon timme senare när jag kom gående i trappan såg jag genom det lilla fönstret att änderna låg kvar utanför dörren. Hm....! Tänkte där och då att nu ska vi nog inte mata dem mer!! På morgnen efter såg vi tydliga spår efter dem...stora, äckliga skitar överallt utanför vår dörr! Det var tacken det! Så en liten varning för tre söta änder, senast siktade i Rydebäck på Fortuna Terrassen.     

                                                


                                              


   Wilma min lilla prinsessa mår prima. Hon är nog något trött på sin plastkrage, men fixar det bra tycker jag. Hon har blivit väldigt tillgiven och extra go. Tidigare fick man inte gärna bära på henne, men det är helt ok nu. På måndag är det dags för återbesök hos veterinären då stygnen skall tas. Då är det dessutom Valborgsmässoafton..härligt!


                                                  

                                                  
     


                                                  


          


                                                  


      



  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards