Sylvia

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Var tog denna veckan vägen?

Av Sylvia - 24 september 2009 20:06

   Jag skulle aldrig skrivit som jag gjorde igår...........jag fick snällt vara hemma igen idag om ni förstår vad jag menar! Men det blev inte så farligt och nu är vi friska och tänker förbli det över helgen är det tänkt iallafall!


   Eftersom vi (jag) är lite lätt uttråkade av att gå hemma har min rastlösa själ behövt få lite att hitta på. Så förutom att jag då fått tvättat och bytt alla sängkläder, tvättat alla handdukar och skurat toaletterna och vädrat ut hela huset har jag och killarna lekt med lego, byggt starwarsskepp och spelat allt från Indiana Jones till att kört någon typ av motorcykel (spel) genom Los Angeles (en bana som allllldddriiig tog slut). Jag gillar mina barn för att inte säga jag ÄLSKAR dem och hatar när de är sjuka, men jag blir såååååå uttråkad av att leka deras lekar, förlåt, nu känner jag mig som en dålig mamma. Jag vill ju mer sitta och pyssla typ göra fina kort och så, vilket de också brukar kunna vara med på, dock inte nu. MEN för att döva denna känsla försökte jag istället få dem till att vara med och baka tigerkaka (trots att jag var sååå trött), hur kul är inte det? Eller...? Man kan ju kanske BLI som en tiger om man äter en bit....? Eller..? Jovisst, jag stod där själv med min tigerkaka och disken, för inte var det så spännande att göra, Melvin var med en stund men sen lockade det mer när Oliver vrålade uppifrån X-boxen att han klarat den SVÅRASTE banan. Jaja tänkte jag, vänta bara när det börjar lukta gott av nybakad sockerkaka (istället för vad det luktat här de senaste dagarna, hm.), men nääädå, de kom ner och tog varsin tugga och sen var det inte mer med det och någon tiger blir man ju inte heller av att bara smaka EN tugga! Detta var igår, så ett nytt försök blev det idag! Jag och Melvin gjorde kladdkakemuffins! Melvin hängde på bra och fina blev dem och när vi hämtade hem Olvier från skolan (för han har varit ok idag och smittade ju inte mer) blev han jätteglad. Han åt faktiskt en medan Melvin tyckte det smakade jordgubbe.............? Som ni förstår har jag ganska mycket fikabröd i frysen nu om ni vill komma på fika någon dag!


   Imorgon ska jag jobba iallafall OAVSETT vad mer som händer så är det bara. Tyvärr åkte jag på en heldag (9,30-19.15) är lite back i mina högar på jobb plus att de andra fått jobba lite mer nu när jag varit hemma, så det är ju inte så konstigt. Det dumma är bara att Jonas ska på kräftskiva med sitt jobb så nu fick vi ju problem att få någon till att ta hand om barnen fram till jag kommer hem. Moster Bette rycker ut....hoppas hon hittar till dagis/fritids, hon har ju aldrig hämtat här i Rydebäck tidigare. Jag får hoppas de ringer innan de sätter ut barnen på gatan när de stänger...skojade bara. Bette löser alltid alla problem.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards