Sylvia

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Sylvia - 27 september 2009 22:12

   Fick en liten stund med barnen i fredags när jag kom hem från jobb strax före åtta. Vi åt godis och sen läste vi saga tillsammans, de somnade snabbt och sen fick jag sjunka ihop i soffan med ett inspelat idolavsnitt. Just nu är det favoritprogrammet för mig och ger mig faktiskt de 45 min som det tar att se när man spelat in det och kan spola förbi reklamen! Lördagen var bara lugn och skön. Oliver var bjuden på barnkalas på Laserdome kl 11-13 vilket gav oss en chans att strosa på stan jag, Jonas och Melvin. Jag hade turen att hitta jättefina höstkläder. Har längtat efter ett tillfälle att kolla in höstnyheterna. Hur ofta händer det inte att när man ska shoppa så hittar man inget eller så är det slut i den storlek man ska ha osv. Bland annat blev det en supersnygg svart skinnjacka som i och för sig hänger på varannan tjej just nu bara för det är inne, men jag kan inte låta bli att tycka den är skitsnygg. Är sååå glad! Vi fikade på Fahlmans och hade det riktigt mysigt. Sen blev det hem och mysa och äta gott och bara softa faktiskt. Behövde det efter veckan som gått och vår släng av maginfluensa. Gissa om Oliver var såld på Laserdome?


   Idag hade jag önskat mig fint ett riktigt fint och soligt höstväder för jag bara längtar att få åka till skogen och uppleva alla underbara höstfärger som är så här års, men solen ville inte komma fram och regnet hängde i luften även om det skulle visa sig förbli där uppe! Melvin och Oliver älskar Pålsjö skog så vi brukar åka dit när vi kan och ha fika med oss och bygga kojor m m. Men det kommer säkert fler tillfällen. Vi bestämde oss faktiskt för att gå på bio och se Ice Age 3 innan den slutar gå. Killarna, och även jag och Jonas, älskar dessa filmer och trean var verkligen inte sämre än de andra två. Vi skrattade och stortrivdes med massor av popcorn och läsk tillsammans med en ny kompis till Oliver. Efter filmen körde vi hem och då passade jag och Melvin på att plantera lite höstfina blommor i krukorna utanför dörren. Melvin var såå duktig, han öste på jord, grävde ur plats till blommorna, sopade rent efter mig när vi var klara, han slet som en hel karl faktiskt. Underbare unge!


   Tycker faktiskt om hösten. Jag älskar vår och sommar, men hösten kommer med ett slags lugn som iallafall jag behöver efter sommaren, och kanske speciellt efter denna sommaren med flytt och allt. Det är så mysigt att tända ljus och det luktar så gott utomhus. Alla underbara färger i naturen älskar jag också det är därför jag längtar så till skogen, det är så kort period som det är så där superfint sen trillar ju alla löv och det blir grått och lite trist. Man ska på passa på och njuta nu.........så varför gick vi på bio????? Ja ja, skogen står kvar nästa helg också hoppas jag och då kanske solen vill visa sig också. Hoppas på detta. Nu är det ny fart mot en ny vecka!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards