Sylvia

Alla inlägg den 27 februari 2018

Av Sylvia - 27 februari 2018 19:06


Hello fina...

Middagen är gjord, uppäten och bortdiskad. Ikväll åt vi tacoris, en ganska fantasilös köttfärsrätt men som är enkel att göra, barnvänlig och snabb!

Jag gör tacofärs som vanligt och kokar ris som jag sedan vänder ner i färsen. Till det kan man ju servera en massa grönsaker om man kommer ihåg dem (jag glömde) samt nachos.

  



Vi satt vid bardisken och åt. Utbytte artiga fraser om hur vår dag varit :) Melvin började att fråga! Sötnosen!

Jag har annars varit riktigt hängig från lunch och framåt idag. En envis huvudvärk har stört mig hela dagen och gjort mig illamående. Vet inte om det är någon förkylning på G!

Har massor att göra på jobb och tiden räcker inte till riktigt. Vädret gör dessutom att jag inte går ut en tur på lunchen vilket jag verkligen behövt egentligen. En nypa frisk luft.


Fryser, fryser och fryser!

Vi stackars satar som inte har någon brasa att fjutta igång hemma om kvällarna får ju tända ljus istället. Ikväll känns det nästan som fredag för jag har verkligen tänt ljus överallt. Allt för att få värme!


Ljusförrådet tryter....det lär snart bli ett besök på IKEA. Åh fyyyy vad jobbigt....stackars mig ;)


Har satt mig i soffan nu och skriver till er. Orkar inte ens tända TV:n. Sitter och lyssnar på Melvin som spelar PS4 med kompisarna istället. Han sjunger och skrattar om vartannat. Jag behöver ingen TV att lyssna på då inte!

Förresten...

Om ni vill ha ett tips på ett gott bubbel så kan jag rekommendera flaskan som ni ser ovan, Freixenet Prosecco. Bara flaskan är ju i sig väldigt fin men bubblet var väldigt gott också så det kommer jag att köpa fler gånger. Här kan ni läsa om det!


Jag har hällt lite vatten i flaskan och stoppat ner en kvist murgröna. Själva ljushållaren är från Zelected by House men det går säkert att stoppa ljuset direkt ner i flaskmynningen också. Flaskan var ju helt enkelt för fin för att gå till glasåtervinningen.





 




Vi skulle varit på arenan i HBG nu för ett brottningspass men Melvin sträckte ljumsken igår på fotbollsträningen så han får ta det lugnt från träning ett par dagar. Synd faktiskt då jag tycker det är kul att se honom på brottningsmattan med kompisarna. Enormt tuffa pass men roliga!

Ha nu en fin kväll.
Kärlek till er!


  
Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards