Sylvia

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

Sunny sunday!

Av Sylvia - 27 augusti 2017 21:10


Hej där...

Har ni haft en skön söndag?

Vädret har bjudit på både sol och regn men mest sol faktiskt.

Sensommar med andra ord!


Jag har haft sovmorgon och fått äta frukost på balkongen med mitt korsord. Mina killar har fått vakna av sig själv och fått ta dagen som den kom.

Inte utan fotboll dock ;)

Melle spelade match på Västergård med samling 11:45. Timmen fram till matchstart förvaltande jag väl. Först kompletterade jag inköpet av växter till balkongen. Ljusekulla låg nära och förr, för många år sedan var här en helt ok trädgårdshandel. Men oj...så var det inte längre! Två murgröna och lite jord var det bästa jag lyckades åstadkomma här.


De där balkonglådorna sväljer en del växter. Nu får detta hålla hela hösten!

Efter Ljusekulla körde jag och till självtvätten på Gustavslund och tvättade min bil. Första gången jag tvättat bilen själv :)

Sen var det alltså dags för Melvins match. Jeppe var också på plats. Det blev vinst till våra röda killar.


Själv blev jag getingstucken under armen strax under armhålan :(

Aj aj...vad ont det gör!! Tack Ulrika för lån av bedövningssalva.

För ungefär tio år sedan vaknade jag en natt av ett stick och en intensiv smärta i min fot. Konstigt nog somnade jag om utan att ta reda på vad det var. På morgonen kunde jag knappt stödja på foten! Foten var svullen och blev röd/blå och jag hade så jäkla ont. På den tiden stod jag i butik och jag kommer ihåg hur det bultade och värkte så tillsist fick jag sitta på kontoret istället med foten i högläge. Dag två hade svullnaden och det röda spridit sig upp längs underbenet och jag ringde vårdcentralen. Jag fick bannor för att jag väntat två dagar med att söka vård, fick piller och salva och skulle vara hemma med benet i högläge minst en dag! Än idag vet jag inte vad det var som stack/bet mig den sommarnatten men en geting låg väl närmast till hands tänkte jag. Har därför fasat för att bli getingstucken igen sedan dess!

Det var väldigt obehagligt den gången och därför blev jag både rädd och orolig när jag blev stucken idag. Än har jag bara en rodnad och det smärtar och sticker till fortfarande men det verkar inte bli så farligt denna gången. Skönt!



I eftermiddags har jag och Chilla haft besök av Johanna som hörde av sig efter mitt blogginlägg om hundpassning. Johannas son gick på samma dagis som Melvin när de var små och bor här i Rydebäck. Det känns superbra och jag är övertygad om att Chilla och Johanna kan få mycket mys och glädje av varandra när de ses.


Detta öppnar upp lite möjligheter för mig och kan Chilla förgylla någon annans liv också så är det ju superduper bra!

Win win som Johanna sa :)

En summering av helgen...ja...den har varit bra.

Nu väntar en intensiv vecka för Oliver speciellt. På onsdag fyller han 15 år och har den dagen både ett ma-prov och sista utbildningstestet "körning i trafik" med körskolan innan han skriver det slutgiltiga teoriprovet på Trafiksäkerhetsverket på fredag.

Nervöst!

För mig närmar det sig månadsskifte med många tillträden på jobb. Det är bra att ha mycket att göra :)

Ha en riktigt go söndagkväll!

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards