Sylvia

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2017

F som i Fredag

Av Sylvia - 25 augusti 2017 21:22


Hej där...

Kaffe & choklad

Det är kärlek det!

Just nu sitter jag här...



Klockan är 20:30 och jag har inte satt mig förrän nu. Jag är inte klar egentligen. Min to-do-list har fler punkter. Punkter som jag skulle ha klart till imorgon.

Jag håller på att lära mig en ny sak. Nya saker tar tid att lära sig.


Jag vill så mycket och jag behöver lära mig att slappna av!

Allt behöver inte vara perfekt! Allt behöver inte vara tipp topp. 



Jag har inte dammat än eller dammsugit. De där förbaskade flyttlådorna med prylar från huset är jag fortfarande inte klar med.

Jag försöker lära mig att det som blir det blir. Om inte jag inte hinner allt så lär det ju ändå bli kalas och vi lär säkert ha väldigt trevligt och i grunden har jag ju ett fint och hemtrevligt hem...men det behöver inte vara perfekt i varje vrå!!



Det är alltså fredag idag och lite fredagsfeeling vill jag såklart ha. Jag är själv hemma och har varit det hela eftermiddagen och kvällen. Fortunas herrar (A-lag) spelar och Melvin är bollkalle och Oliver är nog också där, min pappa med. Det känns faktiskt som om väldigt många i Rydebäck skulle se matchen. Kul!



Så...jag har lagat middag. Tacos på kyckling med ny krydda och supergod salsa. Jag åt själv för barnen drog :)

Jag har handlat allt till kalaset imorgon.

Jag har har bakat en kladdkaka och gjort en prinsesstårta.

Handlat blommor till balkongen.



Jag har dammsugit och våttorkat hela balkongen. Förstår ni hur svart och äckligt allt blir av avgaser och pollen och allt annat skit! Och så har sommarblommorna blivit utbytts mot höstblommor.

Nu är här rent och fint.


Det luktar vitlöksbröd och trafiken till och från pizzerian börjar mattas av.
Så är det när man bor granne med en pizzeria. Jag skulle nog våga påstå att fredagar och söndagar är de stora pizzadagarna här i Rydebäck.

Visst kan jag sakna lugnet i ett hus med trädgård men jag vantrivs absolut inte här. Det är här jag befinner mig just nu och jag gillar min lägenhet. Jag är ganska säker på att detta inte är mitt sista boende :)


Dessutom har min bostadsrättsförening byggt en jättefin paviljong på vår bakgård...det innebär ju att jag faktisk är delägare i även denna. Så jag har av en slump kommit lite närmare min dröm om ett uterum.


Imorgon ska vi då smygstarta firandet av Olivers 15-årsdag. Han fyller ju år först på onsdag men imorgon blir det alltså kalas.

Mer om det imorgon.

Hoppas ni har en riktigt skön fredag!

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards