Sylvia

Alla inlägg den 19 mars 2016

Av Sylvia - 19 mars 2016 19:50


Hej där...

Hoppas ni har en riktigt skön lördagkväll!

Jag började dagen tidigt idag med mysfrulle i soffan med Doris och Chilla. Sen åkte vi till Hedens hundhägn där Chilla fick springa fritt.


Strax före lunch åkte Doris hem och min städdag tog vid. Det soliga och fina vädret fick mig verkligen upprymd och glad över att få det städat och fint.

P Å S K P Y N T


Så här blev mitt påskris med de dimrosa fjädrarna. Jag sparar fjädrarna år från år och de naturbruna är från förra året. Påskriset är vanligt björkris och får stå utan vatten eftersom jag på senare år blivit lite allergisk.


Istället för att hänga påskägg i riset får de ligga på mitt tvåvåningskakfat.
För i år vill jag ha påskriset så enkelt som möjligt.


Växten "hjärtan-på-tråd" hade jag sedan tidigare men nu lindade jag in den i bakplåtspapper och band ett snöre om.


Glaskupa på en upp och nervänd korg med några vide- och björkriskvistar, vita fjädrar och ett prydnadsägg.


Piff, piff, piff....


När jag ändå hade björkriskvistar över så fick det bli ett påskris till.

Har flyttat runt på alla mina prydnadssaker idag när jag ändå dammat överallt!


Denna vita fjäderkrans "råkade" jag klicka med när jag beställde de rosa fjädrarna :) ooops!


Nu när mörkret fallit så lyser min fjäderljusstake från Heddas (inköpt förra påsken) varmt och fint.
Dessa lyktor finns kvar på Heddas och är en perfekt "gå-bort-present" nu till påsk!


Det blev lite mörkt nu på kvällen så min kopparslinga från i julas får lysa upp mitt påskbord.


Korgen som jag köpte på tjejmingelkvällen på Heddas förra veckan har stått tom, men nu fick min Monstera som fått lämna sin plats åt påskriset, hoppa ner i korgen!


Även här har jag en kopparslinga som lyser upp i kvällsmörkret.

Nu myser jag av en lugn och skön kväll i soffan med Chilla och TV:n som sällskap.

Glöm inte att släcka ner sen...


Ta hand om er!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards