Sylvia

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Lördagsnöje!

Av Sylvia - 21 augusti 2016 10:51


Go' morgon...

Ja...för mig är det morgon :)

Vilket vackert väder att vakna upp till. Blev glad...jag hade fått för mig att det skulle regna idag!


Älskar min balkong!!!
Frukoststunderna här är så enormt rogivande. Hur ska jag klara mig utan dem i vinter? Eller ska jag kanske köpa mig en vinteroverall?

Chilla njuter av våra stunder också. Hon ger sig inte förrän hon får komma upp i knäet. Så sitter/ligger vi här och försöker hålla korsord, kaffekopp och frukostmackan på samma gång :) Det funkar!


Igår lämnade jag barnen! Det är fortfarande en jobbig process. Att packa har fått en ny innebörd. Förr packade man för att åka på semester eller något annat kul. Så är det inte längre. Jag känner mig alltid så tom när barnen är lämnade och jag kommer hem till en tyst lägenhet. Kanske är det något man aldrig kommer att vänja sig vid? Det får bli en tyst acceptans.


Mina lördagar är oftast inte så glamorösa. Den enda lyxen igår var en kebab från grannen. Annars satt jag ensam och vek kartonger!!


Jag tror det är dags att ta tag i mitt sociala liv igen :)

Ikväll ska jag sätta mig med almanackan och planera in lite roligheter! Tjejkväll står överst på listan :)


En annan sak som jag ska göra är att köpa mig en födelsedagspresent!
Jag fick pengar när jag fyllde år men de gick till sommaraktiviteter med barnen.

Så...något lite tänker jag unna mig nu när jag är på banan igen.

Ni som känner mig vet ju att jag alltid har en önskelista :)

Den listan är full av inredningsprylar såklart men även lite andra saker...


Kroppssmör från Body Shop med min absoluta favoritdoft - Shea.


Handkräm från samma ställe och samma doft.


Mina parfymer är slut och därför står denna väldigt högt upp på listan.


Något så glamoröst som ett par gummistövlar har funnits på min lista i flera år...


Priset på dessa från Hunter är väl det som får mig att tveka.


Men ack så fina....
Med innerstrumpa för kalla promenader.


Dessa underbara och stilrena örhängen från Carolina Gynning - sååå fina!

Halsbandet köpte jag efter mammas bortgång då fjärilar ligger mig varmt om hjärtat och symboliserar själens frigörelse.


Det hade varit kul att ha örhängen och armband i samma serie.


Sist men inte minst...

Ernst!


Ernst som väcker känslor som ingen annan :)

Jag har fattat extra tycke för dessa ljusstakar och små vaser/ljuskoppar i tjockt glas.

Japp...ni förstår...önskningar har jag alltid!

Något av dessa saker hade jag tänkt köpa mig.

Ha en skön söndag och njut av det fina vädret. Det ska jag göra. Det lutar åt en lång promenad ner till Fortuna strand med den ludna.

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards