Sylvia

Alla inlägg den 22 september 2015

Av Sylvia - 22 september 2015 18:08


Hej där...


Ikväll blir det ett ovanligt tidigt inlägg för att vara mig!


Jag sitter här vid köksbordet och tittar ut över KG (konstgräsplanen) på Melvin och hans fotbollskompisar som har Coerverträning. Blir glad över att se de härliga killarna!


Igår mådde jag inte alls bra och igår kväll kunde jag inte ens ligga ner när jag skulle sova för att jag hade så ont i hjärtat och hade svårt att andas.


Blev rädd - såklart!


Fick tid direkt idag hos vårdcentralen. Hatar läkarbesök, hatar sjukhusmiljöer och hatar att be om hjälp (allra helst när jag behöver det som mest)! Men som sagt jag blev rädd på riktigt igår!


 



Läkaren undersökte mig supernoga bl. a. med EKG. Han konstaterade att det inte var något fel på mitt hjärta mer än att det är sårat!

Det är kroppens eget försvar som satt igång. När man går igenom såkallade livskriser (dödsfall, separation) så blir kroppen utsatt för så mycket stress och signalerar på olika sätt. Ångest, som läkaren säger att smärtan i mitt bröst beror på, är ett sätt för kroppen att varna för fara. När man får ångest har kroppens alarmsystem satts på.

Det är inget farligt men upplevs som väldigt, väldigt obehagligt.


Ångest kan kännas väldigt olika för olika människor. Symptomen som dyker upp är ökad puls, yrsel, aptitlöshet, trötthet, bröstsmärtor, tungt att andas, myrkrypningar s.k domningar, koncentrationssvårigheter, huvudvärk och ögonflimmer.

Jag lyckades pricka in alla utom ögonflimmer!


Det jag behövde höra var att det inte är något fel på mitt hjärta!

Jag vet att jag är sårad och jag vet att mitt hjärta "blöder" men jag kommer väl antagligen överleva!


Jag skriver alltid väldigt öppet och personligt här på bloggen, det vet ni vid det här laget. Jag hoppas att ni inte tycker det är alltför deprimerande att läsa. Jag finner stöd i att skriva av mig! Jag vet också att jag inte är ensam om det som händer mig. Alla förlorar vi någon gång i livet en nära anhörig, vänn eller livskamrat. Det gör ont och jag väljer att dela det med er.


Många bloggar bara om när livet är topp och det är ju underbart när man känner så, men livet har ju sina ups and downs. Här försöker jag dela med mig av hela registret som livet bjuder på.


Men som tur är kan man ju försöka peppa upp sig själv med lite av de ytliga sakerna ibland :)


Därmed tänker jag avsluta dagens inlägg med lite möbelfunderingar där ni kan få vara med och tycka till om ni vill.


 


Jag behöver ett vitrinskåp alt. en hylla sidan om soffan och har förälskat mig i detta underbara vitrinskåp från IKEA! Det finns i tre olika färger (se ovan) och jag funderar på om jag ska ha beige eller grått? Mitt hem går i naturfärgerna brunt, vitt och beige, alltså inget grått. MEN jag tycker det gråa skåpet är snyggast!!


Det är här ni kommer in i bilden. Vilken färg tycker ni?


Kram

S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards