Sylvia

Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Sylvia - 18 juli 2015 19:38

Hej där...

Almanackan säger att det är lördag! För mig är det en dag bland alla dessa andra dagar. Idag är det tufft.

Killarna är i Röstånga i stugan för att bland annat gå på marknaden som är där varje sommar. En tradition som jag älskat!

När de åkte idag satt jag länge på balkongen och gjorde absolut ingenting. Tror inte ens att jag tänkte!

Chilla behövde ut så till sist gjorde jag vid mig och tog bilen till Heddas Hus och vidare till Landskrona. Chilla fick hänga med.


Dessa sköna byxor köpte jag på Heddas Hus och plastväskan från Hinza hos Royal Design i LA. Båda som födelsedagspresent från pappa då han gav mig pengar när jag fyllde år.

Skulle kanske köpt ett strykjärn för pengarna om jag varit en duktig "spara" men idag var jag inte det!

Personalen på Royal Design lät mig ta Chilla med in i butiken. Trevligt tycker jag! Jag bar henne så hon kunde inte göra någon skada.

Jag köpte en glass i Stadsparken i LA och gick en runda där. Trodde det skulle vara lugnt och stilla men inte! En massa uppblåsbara hoppborgar och skrålande musik ur högtalare som säkert haft bättre tider. Åkte hem till huset (som jag har svårt att vara i) och tömde mina garderober och hämtade mina smycken. Vilket slit det är! Man har ju en del saker :)

Tillbaka i lägenheten började jag fixa med garderoberna. Flyttade hyllor och klädstänger. Det gick sådär...


Ena hyllplanet satt som in i bänken och tillsist blev jag så arg att jag dängde till det så hyllplanet lyfte, studsade på mitt huvud, ner på klädstången så den blev böjd och slutligen ner i golvet med hörnan före! Som tur var låg det kläder på golvet så golvet klarade sig. Satt mig och grinade en stund sen fortsatte jag att fixa.

Jag är så jävla envis, kanske inte alltid så bra!! Pappa bor 200 meter bort, men nä...jag kan själv! Nu värker både huvud och hand. Fan alltså!

Nu har jag precis ätit lite pastasallad som jag hade kvar i kylen. Har inte varit hungrig idag, men tvingade mig att äta lite nu. Måste tänka lite på min vikt. Nådde målvikten innan Cypern och nu har ytterligare tre kilo försvunnit!

Förlåt för att jag inte är så upplyftande här idag...blir säkert bättre!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards