Sylvia

Alla inlägg under juli 2013

Av Sylvia - 7 juli 2013 09:53

Då har man vaknat upp som 40-åring! Släkten var här igår och firade min dag en dag för tidigt. Laxen från Lasse rökare smakade fantastiskt och svärmor hade bakat pavlova som jag bara dekorerade med grädde, jordgubbar och vit choklad. Vi satt ute och åt men sommarkvällen bjöd inte på någon värme så sen fick vi flytta in. Lite synd!

Fina presenter fick jag också. En helt magiskt fin bukett med 40 rosa rosor av mamma och pappa och pengar. En Odd Molly kofta från svärföräldrarna, ett Jelly Bean tårtfat från Jonas moster, morbror och Bojan. En fin ljuslykta och pengar från storebror med familj, cocktailglas och en rosa köksvåg från lillebror med familj. Ett planteringsbord från Jonas bror med familj.

Idag sjöng killarna för mig och Chilla gav mig en blöt puss! Wilma hade inte tid för hon jagade flugor! Presenter igen...! Ett armband och ett par örhänge från Edblads, köpta i Smögen och en resa till Rom till hösten. Sämre kan man ju ha...

Kram

Av Sylvia - 4 juli 2013 21:48

Fredag imorgon igen och nu är det nedräkning på många vis. Jonas går på semester imorgon, mitt kalas är på lördag, min 40-årsdag på söndag, min semester börjar nästa fredag och om ytterligare en vecka åker vi till Spanien. Underbart!

Chilla har fått klippt sina klor idag i en djuraffär och det gick bra. Eftersom hon var så duktig fick jag ju köpa ett fint halsband till henne! Det var inte bara superfint utan lätt att ta av och på och mjukt runt hennes lilla nacke. Ett tuggben fick hon också eftersom hon biter på allt och alla.

På kvällsrundan fick Chilla ett ordentligt lekpass då vi träffade på två andra hundar. Den ena var grannhunden Molly fyra år. De lekte jättefint, framförallt stod Molly ut med Chilla's galna framfart. Oj vad hon gick på, men nu är hon trött.


Av Sylvia - 3 juli 2013 22:55

Chilla är den perfekta hunden och ibland får jag knäppa tankar om att något ska hända henne. Roxy var den perfekta katten och honom förlorade vi när han var 7 månader pga ett medfött hjärtfel. Idag har jag inhandlat ny fästingborttagare eftersom den förra inte var bra. Chilla fick en fästing i ljumsken i Smögen och vi lyckades inte få bort hela. Det bekymrar mig. Inte för att vi kan ta bort den nu med den nya tången, men nu är jag redo om hon får fler. Idag var det också dags för avmaskning och det var ju enkelt. Chilla bara slickade i sig "krämen" och sen var det klart. Imorgon tar hon sista dropparna för öroninflammationen och det ska bli skönt då hon verkligen inte gillar det.

Gick en sväng på stan på lunchen när Chilla ändå sov på kontoret med mina kollegor som sällskap. Apoteket var ett mål och svarta bikinitrosor ett annat. Kom på härom dagen att mina gamla svarta bikinitrosor fick slängas förra sommaren då de var helt blankslitna. Snart är det ju sol, bad och semester! Lindex har redan rea på badkläder men tyvärr inte på svarta bikinidelar, men jag hittade vad jag letade efter. Jag fick syn på en grå bikini-bh på rean med lite svart blingbling (kunde inte motstå) så det fick bli den också.

Något som jag verkligen också behöver är ett usb-minne som rymmer många bilder. Min mobil är fullproppad med bilder, närmare bestämt 2396 foton och 31 videos. Måste kunna ta bilder i helgen när jag firar min bäst-för-dag ( som min frukost upplyste mig om imorse)!

Av Sylvia - 2 juli 2013 23:06

Vilken fantastisk kväll vi fick ikväll. Tog min kvällsrunda med Chilla vid halv tio och fick en så enorm sinnesro. Öresund låg spegelblank och det nyklippta gräsen luktade ljuvligt. Kände en sådan tacksamhet över allt jag har. Min lilla killfamilj, vårt fina hus på detta fantastiska läge, min katt och min efterlängtade hund. Fina vänner. Hur skulle man inte kunna vara tacksam? För det mesta rullar vardagen på i sådan fart att man tyvärr glömmer bort att känna tacksamhet. Men inte i kväll.

Jag har haft svårt att tänka ut vad jag önskar mig i 40-års present, jag som brukar ha långa listor inför mina födelsedagar! Kan det bero på att jag har allt jag vill ha? Jag har allt jag önskat mig och lite till. Jag har redan fått de bästa presenterna.

Sov gott!

Av Sylvia - 1 juli 2013 21:01

Tack för att denna dagen börjar närma sig bedtime! Har varit sjukt trött idag och dessutom haft massor att göra med många tillträden på jobb. Jag var trött efter smögen och det blev ingen bra natt. Chilla fick för första gången för sig att gå ut och göra alla behov halv två inatt. Det hade varit ok om det inte vore så att hon och Wilma körde igång för fullt och jagade varandra! Blev lite förtvivlad över detta men de kom till ro tillsist. En gång är ingen gång...

Mamma och pappa har passat Chilla idag eftersom det skulle vara mycket på jobb. Fikade med dem innan Chilla och jag körde hem.

Fixat inne i detta höstväder och passat på att göra ett nytt dekorationsfat på köksön med mitt nyinköpta fat. Lite levande ljus och mys. Melle följde först med hem till mormor och morfar imorse men blev upplockad av Melker vid lunch för ett besök på busfabriken. Nu har han checkat in igen hos Lilja. Olli har softat hos Liam och ligger nu i soffan hos mig. Jonas har precis kommit hem från sin träning. Kvällen fortsätter i lugnets tecken med en tidig sänggång.

Väskinköp á la Smögen....

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards