Sylvia

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Sylvia - 6 september 2012 19:09

Melvin har några tjejer som uppvaktar honom titt som tätt och har gjort så sedan dagis. Under året i "nollan" när de började lära sig att skriva kom kärleksförklaringarna i brevform. Nu i slutet av sommarlovet så hade en kompis till Melvin (Joel) fått äran att vara budbärare från tjejerna på fritids då Melvin fortfarande hade sommarlov. Vi kom hem från vår Simrishamnsrunda en kväll och i krukan utanför dörren låg det flera kärleksbrev fint nerstoppade med stenar så att de inte skulle blåsa bort. Gulligt så det förslår! Idag var det dags igen. Jag packade upp Melvins skolväska och hittar en massa söta små brev. Jag blir helt till mig medans Melvin tar det hela med ro. Han tycker säkert om det men vill få det att låta som att det mest är besvärande med denna uppvaktning. Vi får väl se vad han tycker om några år om det håller i sig!

Hösten känns nära. Idag frös jag om fötterna i mina ballerinaskor. Vill verkligen inte börja med strumpor än och stövlar känns avlägset även om det säkert blir väldigt snart. Älskar stövlar men det är verkligen höst/vinter för mig. Jag har inte ens börjat med jacka än fast det är kyligt på morgonen. Glömmer liksom bort det! I bästa fall har jag en kofta med mig. Efter denna extremkorta sommar så vill jag inte ha höst, fastän jag brukar tycka om den.

Nu ikväll har jag gjort lite salta kex på tunnbröd till Jonas mingelträff med cheferna hemma hos oss imorgon. De ska samlas hos oss och sedan äta på Tegel här i Rydebäck. Imorgon ska jag fixa lite ostbuffe med bl.a Brieost med nötter- och aprikostäcke och lite andra tillbehör till dem. När de går iväg blir det fredagsmys för mig och grabbarna. Hoppas det blir lite ost och kex över till mig....det är nästan lika gott som choklad!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards