Sylvia

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Vardag igen!

Av Sylvia - 21 augusti 2012 23:06

Oj...nu har vardagen med skola, jobb och allt vad passa tider och rutiner återvänt! Vet inte vad jag tycker om det egentligen. På ett sätt är det skönt men jag gillar inte vardagsstressen. Gårdagen kändes dock helt ok. Melvin verkade inte ett dugg nervös inför skoldebuten. Jag stannade i klassrummet som de andra föräldrarna tills fröken "slängde" ut oss halv nio. Kom precis lagom i tid för morgonmötet på jobb och välkomnandet av en ny kollega. Oliver cyklade till skolan med grannen och klasskamraten Albin. Jag ville gärna gå bort till hans klassrum också för att hälsa på hans nya lärare, men det gick då inte för sig. En stor kille som börjar fyran vill ju såklart inte ha mamma i hasorna!


Första skoldagen gick alltså strålande och båda mina fina pojkar verkade nöjda med dagen. Jag och Melkers mamma hade planerat en shoppingtur på Väla på kvällen men eftersom det varit 29 grader varmt under dagen lockade en strandkväll mer. Vi grillade på stranden och barnen badade, spelade strandtennis och hoppade från nya bryggan. Sådana kvällar är det inte många ställen som kan konkurrera med Rydebäck. Är så oerhört glad för att vi tog steget och framförallt lyckades få ett sådant fint hus på (enligt oss) bästa läget i Rydebäck. Tänk att det bara är tre år sedan vi flyttade hit. Det känns som om vi aldrig bott någon annanstans!


Denna dagen har inte varit lika avkopplande. På jobb är det fortfarande mest praktiskt pyssel men hemma har det varit full fart idag. Hämtade M & M på fritids, körde till Din veterinär i Ödåkra och köpte nytt foder som tydligen ska ha någon slags lugnande effekt på Zimba. Fick tipset efter att ha ringt och berättat om Zimbas jamande och rastlöst vankande fram och tillbaka natt som dag. Drygt 600 kr fattigare körde jag hem igen och Melvin bytande om till träningskläder. Skjutsade M & M till fotbollen. Åkte hem igen fixade mat och plockade undan lite, tillbaka till KG och hämtade hem Melvin, tillbaka hem igen så vi kunde äta och Melle duscha. Puh..ingen rast och ingen vila. Jonas är på Olympia med kunder (HIF-Celtic). Betungande kvällsmöte!! Den korta kvällen spenderade jag med barnen i soffan, fixandes med deras IPod/IPhone så att de skulle få varsitt appel-ID. Det var tydligen inte så smart att ha samma ID när de laddar ner spelappar....men hur skulle man veta det? Tror nu att jag lyckades få till det!


Vi fick en ny leverans från mathem.se igårkväll. Perfekt! Har "handlat" under förgående vecka när jag kommit på något vi behövde. Så istället för att skriva handlingslista har jag lagt varan i kundkorgen! Så när den var lagom full i söndags skickade jag iväg beställningen, som då alltså kom igår. Det är så smidigt att jag fortfarande inte fattar att det är sant!


Nu säger jag godnatt till er! Är trött så att ögonen snurrar faktiskt....tyvärr hör jag att en mygga surrar runt i sovrummet så vi får väl se om jag kan somna!!


                                              

                                                  

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards