Sylvia

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Postrunda

Av Sylvia - 12 april 2012 18:02

   Melvin min underbare goe kille fyller snart sju år. Jag kan faktiskt inte riktigt fatta det! Han är min lille minsting och kommer alltid vara det. Han är lika kramig och go som han alltid varit även om "storakillen" chargongen sakta men säkert börjat märkas.


   Igår skrev vi kalasinbjudningar och körde runt i Rydebäck och delade ut dem. Melvin satt fram hos mig och hoppade gladeligen ut vid varje brevlåda och stoppade ner inbjudningskort. Det var så härligt att se hans glädje och vi hade en riktigt mysig stund. Fick även en liten kaffepaus på vår runda hemma hos familjen Thorsson när vi lämnade Axels inbjudan. Himla nice!


   Nu sitter Melvin och jag i soffan och myser. Bästa kompisen Melker har precis åkt hem och Oliver har blivit medbjuden på Cirkus med kompisen Tim här i Rydebäck. Ett gigantiskt cirkustält har monterats upp nere vid stranden intill Rosa Kiosken och kameler och andra djur står i hagar utanför. Ska bli intressant att höra hur det gått (lite pirrigt eftersom de är där själva utan vuxet sällskap).


   Såg vårens första humla idag....bzzz bzzz bzz....! Lite vår i luften är det ju, även om jag saknar de värmande solstrålarna. Alla buskar och träd är fulla av knoppar så nu behövs bara lite mer värme så kommer allt att explodera och allt blir grönt och alldeles underbart. Våren är en härlig tid!



   Imorgon kommer en kille hit och ska mäta vår altan så om några veckor hoppas jag att vi fått upp en markis över uteplatsen. Är riktigt sugen på att sätta fram utemöblerna och få njuta av en go fika i trädgården. Jag undrar om J har glömt att jag så gärna vill ha en FatBoy hängmatta? Förra året sa han nämligen att vi skulle införskaffa en sådan till denna sommaren....!

Här i får vi nästan  plats hela familjen   


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards