Sylvia

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Clowner i hissen!

Av Sylvia - 25 januari 2012 21:38

   Sitter här i soffan och pustar ut efter en halvläskig dag!


   Har varit på lasarettet med Melvin som fick gjort en magnetröntgen av sitt söta lilla huvud. Han har ju haft problem med migränliknande huvudvärk från och till, även om det är ett tag sedan nu. Det är ju inget farligt i sig och eftersom det är ärftligt är det heller inte så kontstigt att han fått det, då både jag, Jonas, farmor, farfar och mormor har och har haft migrän. Det som gjort att läkaren bestämde att han skulle röntgas var att han vid några tillfällen vaknat på natten av fruktansvärd huvudvärk. Tydligen är det inte lika vanligt att man vaknar av det på natten. Det var en jättespännande upplevelse för honom...faktiskt! Han fick köra runder med en barnrullstol, äta glass, träffa sjukhusclownerna och leka att han var astronaut som åkte i sin rymdraket och fick höra på Eric Saade i hörlurar under tiden. Han blev helt "full" av det lugnande medel de gav honom för att öka chansen att få honom att ligga still i 30 minuter och det var med nöd och näppe som det gick att få bra bilder. Inte helt enkelt att vara 6 år och ligga blickstilla i 30 minuter!! Min underbara lille prins klarade det och jag är glad för att vi inte behöver göra om det för då hade de antagligen behövt söva honom.


   Är helt slut nu! Har antagligen spänt mig inför dagens övning. Man tänker en del när man är på sjukhus med barnen och är ju livrädd för att något ska vara fel så att sjukhusbesök skulle behöva bli en del av vardagen. Håller tummarna för att det "bara" är migrän han har.


   Ser fram emot helgen och en vuxenträff med goa vänner i Asmundtorp. Barnen ska vara hemma med Bette som barnvakt. För övrigt är det ett gäng barnkalas, fotbollsträningar och en match som ska klaras av i helgen. Men jag ska banne mig inte gnälla...f-n vad jag är glad över att killarna, vad vi vet, är friska och kan vara med och spela med sina kompisar och ha kul. Ska tänka mig för innan jag gnäller över allt farande fram och tillbaka och allt pusslande med att få aktiviteterna att gå ihop.


                                               Kram på er och ta & pussa på era busungar en extra gång!

 
 
Ingen bild

gitj

26 januari 2012 19:00

Har du varit hos optikern med Melvin?
Ibland kan lösningen på huvudvärk vara glasögon.
Men antagligen har ni provat det med.
Hälsa sötnosen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards