Sylvia

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Sylvia - 3 april 2010 13:55

   Snacka om abstinens när datorn inte fungerar som den ska! Började i onsdags morgon, första lediga dagen på vårat påsklov, och internet fungerade inte. Tydligen var det något stort problem i vårt område och på Telia upplyste man om att det snart skulle vara löst. Dock tog det tre dygn!! Men lagom till idag så att jag kan önska er en glad påsk!

             


   Mina lediga dagar har mest bestått i att handla och påskbaka och låta barnen leka med kompisar. Igår hade jag mina föräldrar och min lillebror med familj här och jag hade fixat ihop lite gott till kaffet: en härlig påsktårta (två kladdkakor med hallon emellan, med tjock hemmalagad chokladglasyr) och rulltårta med nutellafyllning som fick bli små påskbakelser med grädde och persikor. Efter kaffe och lite vila och skönsnack började buffén dukas fram. Förutom den sedvanliga sillen, äggen, jansons, köttbullar och prinskorvar m m, hade jag gjort pestopaj med parmaskinka och kapris som tilltugg och även grön fisksoppa! TYVÄRR kom inte Roger & Co pga av kräksjuka och annat smått och gott så förutom att deras frånvaro var supertråkig (Oliver & Melvin saknade sina kusiner vi vuxna med såklart) så blev det ju ganska mycket mat över! Men men...har precis ätit av allt till lunch igen.

  


  Härligt vårväder och ledighet tillsammans hela familjen, så idag är det uteaktiviteter som gäller. Har redan tagit mig en tur via Fortuna strand - Tegel - och hem igen. Sen har vi varit ute och sparkat fotboll med grannbarnen och Jonas har sprungit runt med Melle på sin cykel utan stödhjul. Här övas det för fullt att lära sig cykla utan stöd lagom till sin 5-årsdag om en månad! Det ser bra ut! Jonas ser dock inte lika bra ut efter alla dessa fysiska övningar...hans rygg är INTE bra tråkigt nog. Puh...ändå skönt att få röra på sig eftersom det blir en hel del ätande dessa dagar..ikväll är det Johnnys kalas och mer godsaker som ska tryckas ner! Hm...beach 2010...känns alldeles för nära! Från och med tisdag är det stenhård diet och motion som gäller! Kämpa på....


                                          

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards